kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۶۶۲
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸

ضرب‌الاجل یک ماهه انگلیس به شبکه‌های اجتماعی برای حل معضل ناامنی‌های سایبری

پس از روسیه، فرانسه، قرقیزستان، پاکستان و ایتالیا، انگلیس هم به صف طرفداران اعمال محدودیت‌های جدی علیه شبکه‌های مجازی خارجی پیوست و برخی از مدیران این شبکه‌ها مثل فیس‌بوک را به اعمال قوانین سختگیرانه تهدید کرد.




«جرمی هانت» وزیر بهداشت انگلیس خبر از اجرای «قوانین سرسختانه» علیه شبکه‌های اجتماعی داده است. وی تاکید کرده دولت لندن قوانین جدیدی را علیه شبکه‌های اجتماعی وضع خواهد کرد، مگر آنکه این شبکه‌ها اقدامات بیشتری را برای حفاظت از «کاربران جوان فعال در شبکه‌های اجتماعی» انجام دهند. وی همچنین تصریح کرده که: «شبکه‌های اجتماعی چشم خود را به روی تاثیری که بر کودکان و افراد کم سن و سال دارند، بسته‌اند.»
به گزارش تسنیم، این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شوند که عملکرد فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی به خاطر تاثیری که بر کودکان و نوجوانان دارند، به شدت زیر ذره‌بین قرار گرفته است. گوگل و فیس‌بوک اعلام کرده‌اند متعهد به حفاظت از کودکان هستند و حاضر به اتخاذ تدابیر و اقدامات جدیدی برای کمک در این زمینه هستند. «هانت» به این موضوع ‌اشاره نکرده که دولت انگلیس چه نوع قوانینی را علیه شبکه‌های اجتماعی وضع خواهد کرد ولی به شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های وب تا پایان ماه جاری فرصت داده تا تدابیر ویژه‌ای را برای مقابله با ناامنی سایبری و کنترل زمانی که کودکان و نوجوانان در اینترنت سپری می‌کنند، اتخاذ نمایند. در حالی که کشورهای جهان نظارت بر عملکرد شبکه‌های اجتماعی را جزئی جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های آن می‌دانند، برخی در داخل کشور با طرح جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی با مشابه خارجی خود حسابی کلافه شدند، حال آنکه این تصمیم بخشی از اقدامات مهم برای حفاظت از امنیت ملی و برقراری نظم اجتماعی در جامعه به حساب می‌آید.