kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۵۳۲
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲

کوتاه از شهرستان‌ها


 
  اجرای طرح‌های تولیدی
هندیجان - خبرنگار کیهان: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت هندیجان گفت: 4 طرح فراگیر تولیدی در فراورده‌های لبنی و ادوات صنایع کشاورزی که موجب اشتغال‌زایی 15 نفر به صورت مستقیم می‌شود با پرداخت تسهیلات 400 میلیون تومان تصویب شد.
خالق شعبانی اظهار کرد: میانگین جذب افراد بیکار دراین طرح‌ها 15 نفر به صورت مستقیم و 30 نفر به طور غیرمستقیم است.
وی افزود: طرح‌های روستایی در بسته‌بندی مواد غذایی و خشکبار حدود 4 طرح هستند که دو تای آنها با معرفی به بانک موجب اشتغالزایی 50 نفر به صورت مستقیم شده است و پرداخت تسهیلات به این 4 طرح حدود یک میلیارد تومان است.
اعزام گروه‌های جهادی
* فرمانده ناحیه سپاه هندیجان گفت: با توجه به کمک‌رسانی در رفع مشکلات مناطق محروم با همت گروه‌های جهادی بسیجیان هندیجان پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه در کارهای احداث و بازسازی خانه‌های محروم و مدارس روستایی و شهری تکمیل و مورد استفاده قرار گرفتند.
سرهنگ دوم پاسدار مرتضی عجم‌دشتی‌نژاد اظهار کرد: پروژه احداث سرویس بهداشتی و حمام منازل محروم روستایی در کریم‌آباد هندیجان با هزینه 4 میلیون و در کل با مساحت 10 متر با همت بسیج سازندگی ناحیه دو گروه جهادی شهید مطور عبادی به پایان رسید.
وی افزود: پروژه بازسازی و مرمت دو کلاس درس در مدرسه روستای چم‌تنگو با همت گروه جهادی شهید سهراب شکاری با هزینه 8 میلیون تومان و همکاری بخشداری و دهیاری تکمیل و به بهره‌برداری رسید.
خرید نردبان 40 متری
اصفهان - خبرنگار کیهان: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: نردبان 40 متری آتش‌نشانی اصفهان از گمرک ایران به زودی ترخیص می‌شود.
آتشپاد بهزاد بزرگزاد اظهار کرد: «نردبان 40 متری بازو مفصلی» خریداری شده قادر است وسعت بیشتری از محیط پیرامون خود را تحت پوشش قرار دهد، حتی در راستای افق خورشیدی نیز به راحتی قابل استفاده است.
وی تصریح کرد: این نردبان در آینده‌ای نزدیک به ناوگان عملیاتی سازمان آتش‌نشانی اصفهان اضافه می‌شود.
بزرگزاد با بیان اینکه تقویت ناوگان خودرویی، خودروهای اطفایی و دو منظوره در دستور کار سازمان قرار گرفته است، گفت‌: درصدد نوسازی و بهسازی ناوگان سازمان آتش‌نشانی اصفهان هستیم که امیدواریم با اعتباراتی که شورای شهر برای این سازمان تخصیص داده‌اند، بتوانیم این هدف مهم را محقق کنیم.
مدیریت تامین منابع آبی
ساری - خبرنگار کیهان: معاون  عمرانی استاندار مازندران در نخستین جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان، با اشاره به جدی بودن کمبود منابع آبی سال زراعی جدید در مازندران گفت: با پیگیری‌های انجام شده سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای استان باید زمان کشت شالیزار را به عقب بکشیم و با توجه به بحران کم‌آبی از منابع آبی موجود و ذخیره شده پایان سال 96 استفاده کنیم.
علی بنیان افزود: در آینده نزدیک سوخت موردنیاز کشاورزان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران نیز از کاهش 45 درصدی میزان روان‌آب رودخانه‌ها در مازندران خبر داد و گفت: تنها 50 درصد از ظرفیت سدها آبگیری شد که بررسی‌ها، کاهش 40 درصدی حجم ذخیره سدها را نشان می‌دهد.
بخشکی با اشاره به آبگیری 90درصدی آب‌بندان‌ها و ذخیره منابع آبی برای استفاده کشت بهاره افزود: برنامه مدیریت منابع آبی امسال برای همه مناطق مازندران عملیاتی می‌شود.
وی اجرای طرح نکاشت، ویژه مناطق بحرانی حوزه آبریز سد شهید رجایی، تغییر الگوی کشت در اراضی شالیزاری با جایگزینی کشت محصولات علوفه‌ای، ذرت و سورگوم، همچنین برنامه نوبت‌بندی آب را تدابیر ویژه در مدیریت بحران کمبود و نبود منابع آبی عنوان کرد.
اهدای خون
رحیم‌آباد رودسر - خبرنگار کیهان: مدیرکل انتقال خون گیلان از افزایش 13 درصدی اهداء خون در این استان خبر داد.
احمد مرادی اظهار داشت: سال گذشته 83 هزار و 802 نفر با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان خون اهداء کردند که این میزان در مقایسه با سال قبل آن رشدی 13 درصدی داشته است.
وی با بیان اینکه گیلان جزو استان‌های پرمصرف فرآورده‌های خونی در کشور محسوب می‌شود، افزود: پدیده سالمندی، بیماری‌های سرطانی، دیالیزی، عروقی و گردشگرپذیر بودن موجب شده که نیازمندی به فرآورده‌های خونی در این استان بیش از سایر نقاط کشور باشد.
رشد فروش‌ صنایع دستی
رشت- خبرنگار کیهان: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از فروش بیش از 88 میلیارد ریالی صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان در نوروز سال‌جاری خبر داد.
سلمان شاه‌محمدی اظهارداشت: در نوروز امسال یک‌هزار و 100 غرفه در قالب 75 نمایشگاه صنایع دستی در سراسر گیلان برپا شد که درآمد حاصل از فروش صنایع دستی و هنرهای سنتی استان در این غرفه‌ها بالغ بر 88 میلیارد ریال بوده است.
وی اضافه کرد: این میزان فروش صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 45 درصد رشد داشته است.
بهره‌برداری از 10 پروژه
مشهد- خبرنگارکیهان:10 پروژه صنعت برق با هزینه‌ای بالغ بر یک هزار و 570 میلیارد ریال با حضور وزیر نیرو در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید. این طرح‌ها شامل اجرای خط 400 کیلو ولت تربت جام- توسعه پست 400 کیلوولت تربت‌جام- احداث دیسپا چینگ‌های پشتیبان مشهد- RDC منطقه سبزوار و افزایش ظرفیت پست 132 کیلوولت شهرستان‌های گناباد- در گز و سرخس می‌باشد. با اجرای این طرح‌ها شاهد افزایش 385 مگاولت آمپر ظرفیت در پست‌های فشار قوی انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای خراسان خواهیم بود.
اهدای تندیس به آتش‌نشان آلمانی
تبریز- خبرنگار کیهان: تندیس برج آجری 23 متری «یانقین» تبریز به آتش‌نشان آلمانی و مدیرعامل کپسو‌ل‌های آتش‌نشانی بیوورسال، اهدا شد. این تندیس به «فرنز»‌ مدیرعامل شرکت تولیدی بین‌المللی کپسول‌های آتش‌نشانی بیوورسال آلمان که به تبریز سفر کرده است، اهدا شد.
برج یانقین 23 متری  و آجری تبریز که در داخل شهر قرار دارد و مربوط به 110 سال قبل است اولین برج آتش‌نشانی در ایران می‌باشد که در قدیم برای اطلاع از آتش‌سوزی در مناطق مختلف تبریز از آن استفاده می‌شد.
راه‌اندازی تولید و بسته‌بندی
اهواز- خبرنگار کیهان: یک واحد صنایع تبدیلی در زمینه تولید و بسته‌بندی چای و انواع دمنوش‌های گیاهی در شهرستان اهواز راه‌اندازی شد.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان بیان داشت: این واحد بسته‌بندی چای و انواع دمنوش‌های گیاهی با سرمایه ثابت 27 میلیارد ریال در شهرستان اهواز احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
«سید عباس موسوی» ظرفیت تولید سالانه این طرح را یک هزار و 326 تن اعلام کرد و افزود: راه‌اندازی این طرح زمینه اشتغالزایی 25 نفر را فراهم می‌کند.
تخصیص اعتبار آبخیزداری
اصفهان- خبرنگار کیهان: مدیر کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: 350 میلیون دلار اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و بیابان‌زدایی کشور اختصاص یافته است.  حسین شامل افزود: این میزان اعتبار با موافقت مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برداشت و تخصیص یافته است که 5 درصد عرصه‌های منابع طبیعی کشور در استان اصفهان است که باید بتوانیم در جذب اعتبار برای این میزان عرصه تلاش کنیم.
وی با علام اینکه طرح‌های آبخیزداری و بیابان‌زدایی استان برای برنامه ششم توسعه آماده شده است ادامه داد،‌400 هزار هکتار طرح آبخیزداری و 90 هزار هکتار طرح بیابان‌زدایی در طول این برنامه اجرایی می‌شود. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تصریح کرد: امسال به دلیل کمبود اعتبارات 40 درصد از طرح‌های آبخیزداری و بیابان‌زدایی استان تحقق نیافت.