kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۴۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲

گرد و غبار مدارس چند شهر را تعطیل کرد

گرد و غبار دیروز (شنبه اول اردیبهشت) باعث تعطیلی مدارس در تمام مقاطع تحصیلی شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب، خرمشهر، کردستان، ایلام شد.

به گفته فرماندار قصرشیرین دید افقی ناشی از گرد و‌غبار در این شهرستان دیروز به 400 متر کاهش یافت که این میزان 9 هزار و 600 متر از حد استاندارد یک هوای سالم (10 هزار متر) کمتر است.
فرامرز اکبری به ایرنا افزود: با توجه به کاهش شدید دید و خطر آن برای سلامت دانش آموزان ، بنا به تصمیم ستاد مدیریت بحران ، مدارس مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان مرزی در روز شنبه تعطیل شد.
وی با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان 13 روز درگیر غبار بوده است افزود: روزهای غبار آلود در فروردین 12 و در اردیبهشت نیز تاکنون یک روز بوده است.
شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز از شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کرد در مواقع آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.
همچنین مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرمشهر از تعطیلی کلیه مدارس این شهرستان در تمام مقاطع در نوبت عصر دیروز (یکم اردیبهشت‌ماه) به دلیل پدیده تندباد و گردوغبار خبر داد.
گزارش دیگری حاکیست تمامی مدارس نوبت بعدازظهرشهرستان‌های سروآباد و کامیاران وسنندج و مریوان به علت آلودگی شدید هوا و روند افزایشی غلظت ذرات معلق دیروزتعطیل شد.
گرد و غبار شدید مدارس نوبت ظهر ایلام را تعطیل کرد و ادارات نیز دو ساعت زودتر تعطیل شدند.
بر اساس اعلام مدیریت بحران استان ایلام، به‌علت افزایش گرد و غبار در شهرستان‌های ایلام، ایوان، مهران، چرداول، سیروان و ملکشاهی دیروزمهد کودک‌ها و مدارس و مراکز آموزشی در شیفت عصر تعطیل و ادارات این شهرستان‌ها نیز با دو ساعت تعجیل اعلام می‌شود.
تعطیلی شیفت بعدازطهر و تعجیل در تعطیلی نوبت عصر شامل بانک‌ها و تمام دانشگاه‌های استان شده بود.
«علی‌طاهر سارایی» معاون پایش و نظارت محیط زیست استان ایلام اظهار کرد: غلظت گرد و غبار در شهرستان‌های ایلام، ایوان، مهران، چرداول، سیروان و ملکشاهی به بیش از 7 برابر حد مجاز رسیده و در حال رسیدن به وضعیت اضطرار است.
مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: شرایط نامساعد جوی به‌علت گرد و غبار شدید، پروازهای «تهران - ایلام» و بالعکس صبح شنبه یکم اردیبشهت ماه این فرودگاه رالغو کرد.«علی متانت» اظهار کرد: نبود دید کافی و کاهش دید خلبان، دلایل اصلی لغو دو پرواز 840 و 841 شرکت هواپیمایی آسمان دیروز بود.