kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۳۹۴
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
امام جمعه قم:

ترس از مقاومت بر استکبار و متحدینش سایه افکنده است

امام جمعه قم گفت: موج مقاومت و بیداری اسلامی منطقه و جهان را به شکل بی‌سابقه‌ای فرا گرفته است.





قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور گسترده و باشکوه مردم متدین این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: گستره مقاومت به پرچم‌داری ایران اسلامی جهان را در بر گرفته و ارکان استکبار و صهیونیست‌ها را متزلزل ساخته است.
وی اظهار داشت: امروز به خوبی مشاهده می‌شود که ترس از اقتدار مقاومت بر استکبار و متحدینش سایه افکنده و درک کرده‌اند دوره بزن در رو به اتمام رسیده است.
رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه تصریح کرد: نقشه‌های دشمنان اسلام در منطقه یکی پس از دیگری در هم شکسته و ناکام مانده است لذا چاره‌ای جز تن دادن به عقب‌نشینی ندارند. وی با تبریک میلاد مبارک سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و روز پاسدار، گفت: امروز سپاه پاسداران حصاری محکم و دژی فولادی در دفاع از منطقه و در برابر استکبار است و آشکار است که این نیروی مقتدر مورد بغض و کینه و هدف تبلیغات منفی دشمنان قرار بگیرد.
خطیب جمعه قم با اشاره به تبلیغات دشمن در تعریف از یک گروه و کوبیدن گروه دیگر اظهار داشت: آنها به خیال باطل خود می‌خواهند نظر مردم را در مورد ارتش و سپاه به تفرقه و در نهایت به تکه‌تکه کردن کشور سوق دهند اما زهی خیال باطل زیرا این کشور رهبری دارد که در پرتو هدایت‌های او تفرقه و اختلاف جای خود را به برادری و اتحاد می‌دهد.
وی با بیان اینکه امروز گفتمان انقلاب اسلامی بیشتر از هر زمان دیگری مورد تهاجم قرار دارد، بیان داشت: این نشانه اقتدار و تأثیرگذاری این گفتمان الهی است و به همین دلیل طیف گسترده‌ای از دشمنان متحد شده‌اند تا شاید به این نظام ضربه وارد کنند. حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی افزود: این همه توطئه‌های مختلف و متنوع دشمن علیه کشور به همان اندازه وظیفه ما را سنگین کرده است لذا باید با هوشیاری بیشتر علاوه بر نقد عملکردها در گشایش و رفع گرفتاری‌ها و مشکلات مردم همت کنیم.امام جمعه قم در خطبه اول نیز با اشاره به اهمیت ازدواج و خانواده، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای کنترل آسیب‌های روحی و اجتماعی ازدواج است بنابراین علاوه بر دستگاه‌های دولتی که باید با دادن امتیازاتی ازدواج را تسهیل و ترویج کنند، مردم و نیز مؤسسات خیریه باید این مسئله را در اولویت قرار دهند. وی تأخیر در ازدواج و نیز مهریه‌های سنگین را از آفت‌های ازدواج عنوان کرد و افزود: افزایش سن برای انجام ازدواج یک رسم و فرهنگ غلط است و با واقعیات فرهنگی سازگار نیست و از سوی دیگر مهریه‌های سنگین نیز در متون دینی ما نهی شده و مورد تقبیح قرار گرفته است.