kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹

اخبار کوتاه از فوتبال

جلالی: حفظ کی‌روش به صلاح فوتبال ماست
سرمربی تیم فوتبال پیکان می‌گوید حفظ کی‌روش به صلاح فوتبال ایران است.مجید جلالی درخصوص انتقاداتی که در ماه‌های اخیر علیه کادر فنی تیم ملی بوجود آمده است،گفت: این اتفاقی نیست که بگوییم فقط الان رخ می‌دهد. تا جایی که من یاد دارم از زمان سرمربیگری علی پروین این جریان‌سازی‌های منفی علیه تیم ملی وجود داشته است. حتما موضوعاتی وجود دارد که درون آن اهدافی است که این جریان‌ها ایجاد می‌شود. در خاطرم هست قبل از جام‌ ملت‌های آسیا که قطبی سرمربی تیم ملی بود باز هم این جریان‌ها ایجاد شده بود و من در آن مقطع در یک گفت‌وگوی دوستانه چند ساعت فقط به درد و دل‌های قطبی گوش کردم. در زمان قلعه‌نویی، علی دایی و برانکو هم جو منفی وجود داشت. در این شرایط مدیریت تیم چه از داخل و چه از خارج باید هوشمندانه باشد. کادر فنی تیم ملی نباید خودشان را درگیر این دعواها کنند. در این شرایط خیلی مهم است که از ذهن تیم مراقبت شود. وی درخصوص اینکه برخی می‌گویند قرارداد کی‌روش پیش از جام‌جهانی باید تمدید شود و برخی دیگر معتقدند او باید از تیم ملی جدا شود،گفت: اطراف این موضوع که کی‌روش بماند یا خیر مباحث مختلفی وجود دارد اما اگر بخواهیم روی مباحث فنی متمرکز شویم، هر کارشناسی که دیدگاه فنی داشته باشد باید بگوید عملکرد کی‌روش عالی بوده است و ایشان باید بماند. آن‌هایی هم که انتقاد دارند، روی مباحث غیرفنی است که آن هم راه‌حل دارد. مدیران فدراسیون باید برای این مسائل راه حل پیدا و حواشی را مدیریت کنند اما در کل معتقدم به صلاح فوتبال ملی ماست که کی‌روش را حفظ کنیم.
پیروانی: فرگوسن هم با تیم امید موفق نمی‌شود
غلامحسین پیروانی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی امید و مطرح شدن چند نام مختلف اظهار کرد: تیم ملی امید باید شخصیت داشته باشد. نمی‌گویم به اندازه تیم ملی بزرگسالان اما ۶۰ درصد از همان احترام را به تیم ملی امید بگذارند. موقعی که من سرمربی تیم ملی امید شدم، بازیکنان را نداشتیم. چند بازی تدارکاتی انجام دادیم که نیمی از بازیکنان در اردو غایب بودند.سرمربی سابق تیم ملی امید درباره همکاری نکردن باشگاه‌ها با تیم ملی امید در ادوار مختلف گفت: در دوره اخیر که تیم ملی زیر نظر امیر حسین (پیروانی) بود، استقلال بازیکنان خود را نداد و آب از آب تکان نخورد. اگر الان آن حالت باشد و هر کسی بخواهد یار بدهد و هر کسی نخواهد ندهد، اتفاقی نمی‌افتد.او درباره اینکه گفته می‌شود نکونام، منصوریان و چمنیان گزینه‌های اصلی هدایت تیم ملی امید هستند، تاکید کرد: چمنیان در تیم ملی نوجوانان خیلی خوب کار کرد. او با بازیکنانی کار کرد که درگیر لیگ‌برتر نبودند. تیم ملی امید مکافات خودش را دارد. بزرگ‌ترین‌اشتباه عمرم بود که به تیم ملی امید رفتم. باشگاه‌ها با تیم ملی همکاری نمی‌کردند. ما بازیکنانی را به مسابقات بردیم که در تمرینات کنار ما نبودند. با این شرایط اگر فرگوسن هم سرمربی تیم ملی امید شود، موفق نمی‌شود. هر کسی را می‌خواهند بیاورند اما اگر باشگاه‌ها همکاری نکنند، نتیجه نمی‌گیرند. در تیم ملی فقط باید نتیجه بگیرند. برای گرفتن نتیجه باید نظم و انضباط وجود داشته باشد.
گلر اسطوره‌ای عربستان در جام جهانی به میدان برمی‌گردد!
یک روزنامه عربستانی مدعی شد که دروازه بان اسطوره‌ای سابق این کشور، در سن ۴۶ سالگی تصمیم به بازگشت به میادین در جام جهانی ۲۰۱۸ را دارد.روزنامه «مکه» عربستان از منابع نزدیک به محمد الدعایه، دروازه‌بان سابق تیم ملی این کشور(۴۶ ساله با ۱۸۱ بازی ملی) خبر داد که این اسطوره از تصمیم خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال برگشته و می‌خواهد دوباره به میادین برگردد.الدعایه در سال ۲۰۱۰ یعنی زمانی ۳۸ ساله بود، رسما از دنیای فوتبال ملی خداحافظی کرد. اما بازی خداحافظی ‌اش در سال ۲۰۱۲ مقابل یوونتوس انجام شد. بنا به گزارش‌ها او در حال انجام تمرینات سخت و فشرده است تا برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آماده شود. الدعایه با ۴ حضور قبلی، در مسابقات روسیه، می‌تواند ۲ رکورد جدید را به نامش ثبت کند. ابتدا اینکه همراه با لوتار ماتیوس و بوفون ، همچنین کارواخال از مکزیک، چهارمین بازیکنی شود که ۵ حضور در جام‌های جهانی را تجربه کرده است. از سوی دیگر الدعایه با حضورش در این مسابقات با ۴۶ سال به مسن‌ترین بازیکن تاریخ این رقابت‌ها تبدیل می‌شود.
عالیشاه به پرسپولیس برگشت
بازیکن پیشین پرسپولیس با باشگاه تراکتورسازی تبریز تسویه حساب کرد تا در تمرینات تیم قرمزپوش پایتخت شرکت کند. امید عالیشاه، هافبک تیم فوتبال پرسپولیس که برای گذراندن دوران سربازی به تراکتورسازی تبریز رفته بود پس از اینکه در ۱۹ بهمن‌ماه رسما دوره خدمت سربازی‌اش به پایان رسید صبح دیروز برگه تسویه حسابش را از باشگاه تراکتورسازی دریافت کرد تا خدمت سربازی او به پایان برسد. او از امروز در تمرینات پرسپولیس شرکت می‌کند و از فصل آینده مشکلی برای حضور در این تیم ندارد. البته با توجه به اینکه پرسپولیسی ‌ها فهرست آسیایی خود را پیش از این رد کرده بودند، عالیشاه نمی‌تواند در دو بازی آینده لیگ قهرمانان آسیا برابر الجزیره به میدان برود.
زلاتان: جام جهانی بدون من که جام جهانی نیست
مهاجم سوئدی شاغل در لیگ آمریکا می‌گوید در جام جهانی حاضر خواهد بود ولی مشخص نیست به عنوان بازیکن یا همراه. تیم ملی فوتبال سوئد برای اولین‌بار از سال ۲۰۰۶ توانست جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. تیم زردپوش فوتبال اروپا توانست با کنار زدن تیم‌های بزرگی چون هلند و ایتالیا راهی جام جهانی شود. با این حال بهترین گلزن تاریخ این تیم یعنی زلاتان ایبراهیموویچ بعد از یورو ۲۰۱۶ از تیم ملی کنار رفت و هر چقدر تاکنون درخواست برای حضور او در جام جهانی بوده، از طرف ایبرا بی‌پاسخ بوده است. زلاتان ایبراهیموویچ که در تیم آمریکایی لس آنجلس گالکسی بازی می‌کند درباره بازگشت به تیم ملی در جام جهانی گفت: من قطعا در جام جهانی روسیه خواهم بود ولی نمی‌توانم بگویم که به عنوان بازیکن یا با عنوانی دیگر. اگر بخواهم بگویم هواداران دست از سر من بر نخواهند داشت. با این حال جام جهانی بدون من که جام جهانی نیست. اگر تلاش کنم و بخواهم می‌توانم به تیم ملی سوئد برگردم و در جام جهانی روسیه حاضر باشم.تیم ملی سوئد در جام جهانی در گروه سختی قرار گرفته است و باید با تیم‌های آلمان، مکزیک و کره جنوبی رقابت کند. او در ادامه گفت: من دوست دارم فوتبال بازی کنم و فکر می‌کنم هنوز بتوانم برای تیم‌ها مفید باشم ولی باید منتظر باشیم. هنوز نمی‌توان درباره بازگشت به تیم ملی صحبت کرد و اگر بخواهم می‌توانم سوئد را در جام جهانی همراهی کنم.
تغییر در مدیریت باشگاه تراکتورسازی
مصطفی آجرلو از مدیرعاملی باشگاه تراکتورسازی برکنار شد. بعد از کسب نتایج ضعیف تراکتورسازی در رقابت‌های این فصل و قرارگیری این تیم در منطقه خطر لیگ برتر، سه‌شنبه شب، جلسه هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی تبریز با حضور اعضای هیئت‌مدیره در دفتر گروه صنعتی تراکتورسازی ایران و رئیس‌مجمع باشگاه تراکتورسازی تبریز برگزار شد.در این جلسه، اعضای هیئت مدیره رأی به برکناری مصطفی آجرلو دادند و عباس الیاسی، عضو هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی به عنوان سرپرست جدید این باشگاه معرفی شد.