kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۲۱۴
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵

اعتراض نمایندگان پارلمان اروپا به مداخله غرب در امور سوریه هنگام سخنرانی ماکرون

سخنرانی «امانوئل ماکرون» در پارلمان اروپا به صحنه اعتراض گروهی از نمایندگان به جنگ طلبی فرانسه در سوریه تبدیل شد. «دست از سر سوریه بردارید» جمله‌ای بود که این نمایندگان حین سخنرانی ماکرون به دست گرفته بودند.

رئیس‌جمهور فرانسه دیروز (سه شنبه) در سخنرانی خود در پارلمان اروپادر «استراسبورگ» در حالی که داشت مدل پیشنهادی خود را برای اداره دموکراتیک اروپا و جهان توضیح می‌داد با صحنه غافلگیر‌کننده‌ای مواجه شد. شماری از نمایندگان پارلمان اروپا برگه‌هایی که روی آن پایان جنگ در سوریه و پایان مداخله در امور این کشور را خواستار شده بودند، به نمایش گذاشتند و از وی خواستند به جای لفاظی در مورد دموکراسی در اروپا پاسخگوی جنایتی باشد که بامداد جمعه به اتفاق آمریکا و انگلیس در سوریه به بار آورده است.
امانوئل ماکرون، در جریان سخنرانی‌اش گفت مدل دموکراتیک اروپا در جهان منحصر به فرد است و باید از آن در بحبوحه تفرقه در میان کشورهای اتحادیه اروپا حفاظت کرد: «برای مواجهه با خودکامگی و استبداد پاسخ مناسب، استبداد دموکراتیک نیست بلکه اجرای دموکراسی است... کنار گذاشتن دموکراسی بزرگ‌ترین‌اشتباه ممکن است و کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید از ارزش‌های آزادی و برابری دفاع کنند.»