kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۱۱۸
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
شکست دوباره الهلال عربستان مقابل آبی پوشان و باخت یاران ژاوی در ورزشگاه آزادی

صعود مقتدرانه استقلال و پرسپولیس به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا

تیم فوتبال پرسپولیس که قبل از هفته پایانی مرحله گروهی صعودش به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کرده بود در دیداری برای صدرنشینی برابر السد قطر به برتری رسید.



سرویس ورزشی ـ

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و السد قطر در هفته ششم مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ دیشب در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این بازی با برتری یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید. مرتضی پورعلی‌گنجی(۳- گل به خودی) برای پرسپولیس گل زد. علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، حسین ماهینی، وحید امیری، احمد نورالهی(۷۰- گادوین منشا)، سیامک نعمتی( از دقیقه ۸۷- شایان مصلح) و علی علیپور(۹۰+۱- بشار رسن) بازیکنانی بودند که از سوی برانکو ایوانکوویچ در این دیدار به میدان رفتند.سرخپوشان که از حمایت 40 هزار تماشاگران خودی سود می‌بردند از همان دقیقه اول حملات روی دروازه السد را شروع کردند که در دقیقه سوم توپ ارسالی محمد انصاری با ضربه سر مرتضی پورعلی گنجی مدافع ایرانی السد وارد دروازه تیم قطری شد.
در ادامه دو تیم نمایش پایاپایی را داشتند و صاحب موقعیت‌هایی هم شدند اما در نهایت این بازی در نیمه اول با برتری یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید. نیمه دوم کم رمق‌تر از نیمه اول شروع شد و این تیم قطری بود که تلاش می‌کرد تا گل خورده را جبران کند. یاران ژاوی که باخت در ورزشگاه آزادی برایشان حکم از دست دادن صدرنشین پس از هفته‌ها را داشت حملات پرتعدادی را روی دروازه پرسپولیس پی ریزی کردند اما دفاع خوب سرخپوشان اجازه نداد دروازه بیرانوند باز شود. بهترین و ایده آل‌ترین فرصت السد در دقیقه ۸۷ بدست آمد که بونجاح درون محوطه شش قدم پس از دریبل یکی از مدافعان پرسپولیس درحالی که دروازه خالی را مقابل خود داشت توپ را با قدرت به دیرک افقی دروازه کوبید تا پرسپولیس از یک شوک بزرگ نجات پیدا کند. در اولین دقیقه وقت‌های اضافه هم تیم السد یک فرصت ایده آل دیگر برای رسیدن به گل تساوی داشت اما بازهم ضربه بازیکن این تیم به کنار دروازه رفت تا سرخپوشان نفس راحتی بکشند. پرسپولیس با این برد ۱۳ امتیازی شد و به صدر جدول گروه C صعود کرد و در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا روز ۱۷ و ۲۴ اردیبهشت باید بازی رفت و برگشت با تیم الاهلی عربستان یا الجزیره امارات برگزار کند. السد هم با ۱۲ امتیاز در رده دوم قرار گرفت.در دیگر دیدار این گروه الوصل امارات میزبان نسف قارشی ازبکستان بود که نماینده ازبکستان با حساب ۲ بر یک پیروزی رسید.
تقابل احتمالی استقلال با شاگردان قلعه نوعی
در دیگر دیدار دیشب تیم استقلال درآخرین دیدار خود در مرحله گروهی برابر الهلال عربستان به پیروزی رسید تا به عنوان صدرنشین گروه چهارم به مرحله حذفی صعود کنند. در این دیدار که از ساعت ۲۰:۱۵ در کویت برگزار شد تیم استقلال همچون دیدار رفت با یک گل به پیروزی رسید.وریا غفوری در دقیقه ۳۶ برای استقلال گلزنی کرد. نماینده ایران با این برد ۱۲ امتیازی شد و به عنوان صدرنشین گروه چهارم به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.استقلال در این بازی با ترکیبی متفاوت نسبت به مسابقات قبل و با این بازیکنان به میدان رفت: سید مهدی رحمتی (کاپیتان)، خسرو حیدری، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، وریا غفوری، امید نورافکن، فرشید باقری (۸- میلاد زکی پور)، سرور جپاروف، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی (۸۷- علی قربانی) و مامه تیام (۹۰- بویان).
در دیگر بازی این گروه تیم العین هم مقابل الریان قطر با نتیجه 4 بریک پیروز شد تا با ۱۰ امتیاز بعد از استقلال به مرحله حذفی برود.استقلال به عنوان صدرنشین گروه چهارم در مرحله حذفی به مصاف تیم دوم گروه دوم (ذوب آهن ایران یا لوکوموتیو ازبکستان) می‌رود.
کار سخت ذوب‌آهن در ازبکستان
هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا در حالی امروز با دیدار دو نماینده ایران پیگیری می‌شود که دو تیم ذوب‌آهن و تراکتورسازی شرایط متفاوتی را پشت سر می‌گذارند.در تبریز تیم تراکتورسازی در حالی در خانه میزبان تیم الغرافه قطراست که این دیدار حکم بازی تشریفاتی را برای نماینده ایران دارد. تراکتورسازی با سه شکست و دو تساوی و تنها یک گل زده، وداع زودهنگامی را با این مسابقات داشت و باید برای اعاده حیثیت و انتقام باخت سنگین ۳ بر صفر دیدار رفت برابر مهدی طارمی و یارانش قرار بگیرد. اما در مهم‌ترین دیدار امروز ذوب‌آهن ایران مهمان لوکوموتیو است. شاگردان قلعه‌نویی برای صعود به مرحله بعد نیاز به پیروزی یا تساوی مقابل نماینده ازبکستان دارند و در صورت شکست باید در همین مرحله گروهی با این مسابقات خداحافظی کنند. نماینده ایران در بازی رفت با دو گل مهمانش را شکست داد و تساوی در دیدار برگشت برابر لوکوموتیو می‌تواند ذوب‌آهن را با قانون بازی رو در رو راهی مرحله بعد کند.