kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۱۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱

تاثیر ممنوعیت ورود کالای خارجی بر فعالیت‌های تیم ملی فوتبال

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش می‌گوید ممنوعیت ورود کالای خارجی، قرارداد اسپانسری لباس تیم ملی فوتبال را تجاری کرد.



محمدرضا داورزنی در مورد حواشی مربوط به پیراهن تیم‌ ‌ملی فوتبال برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و این که هنوز از پیراهن ایران برای حضور در جام جهانی رونمایی نشده است، گفت‌: اولا که باید بگویم سیاست کلی وزارت ورزش و جوانان حمایت از برندهای داخلی است. برای کمک به تولید داخلی، ایجاد اشتغال و برندسازی وزارت ورزش و جوانان کاملا از محصولات داخلی حمایت می‌کند. پس از بیانات مقام معظم رهبری نیز به تمام فدراسیون‌ها اعلام شد تا در مسابقات داخلی از وسایل ایرانی استفاده کنند و به تولید کنندگان محصولات ورزشی نیز تاکید کردیم تا به سمت بهبود کیفیت حرکت کنند. امیدواریم با تقویت برندهای داخلی کشورهای دیگر هم از محصولات ورزشی ایرانی استفاده
کنند.
وی ادامه‌ داد: در حال‌ حاضر در فدراسیون فوتبال ۱۸ تیم‌ ‌ملی در حال‌ فعالیت است که تعداد ۱۷ تیم از برندهای داخلی استفاده می‌کنند. یک قراردادی در گذشته با نام «قرارداد ‌اسپانسری» بسته شده بود که بر اساس آن طرف قرارداد باید ضمن تامین لباس‌های تیم‌ ‌ملی مبلغی را نیز به عنوان ‌اسپانسر پرداخت می‌کرد اما با توجه به اینکه بر اساس تصمیم شورای سیاستگذاری در دولت که ورود محصولات ورزشی خارجی به کشور را ممنوع اعلام کرد، طبیعی است که درباره برندهای خارجی از قرارداد ‌اسپانسری به سمت قرارداد تجاری حرکت کنیم. یک محصول خارجی برای تبلیغات، ‌اسپانسر یک تیم می‌شود اما زمانی که محدودیت‌هایی از سوی دولت برای ورود کالاهای خارجی اعمال می‌شود، قراردادها تجاری بسته می‌شود. با توجه به این که قرارداد فدراسیون فوتبال از پیش بسته شده بود تا پایان جام ملت‌های آسیا این قرارداد ادامه‌ دارد اما این را هم در نظر بگیریم که تخفیف خوبی کسب کرده‌ایم.