kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۱۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰

خادم: تیم دیپلماسی با حمایت از قهرمانان مانع از تعلیق کشتی شود

رئیس فدراسیون کشتی به نمایندگی از خانواده بزرگ کشتی با ارسال نامه‌ای به اعضای شورای امنیت ملی از آنها درخواست کرد با ورود تیم دیپلماسی کشور در برابر مناسبات آمریکایی – صهیونیستی کمیته بین‌المللی المپیک، مانع از محرومیت کشتی‌گیران و تعلیق کشتی ایران شوند.



خادم در بخشی از این نامه با اشاره به اینکه تلاشها و تقاضای کمک خانواده بزرگ کشتی در 4 ماه گذشته و بویژه 2 ماه اخیر برای حل این مشکل به نتیجه‌ای نرسیده است از اعضای محترم شورای امنیت ملی خواست تا با توجه به کارنامه مدیریتی کمیته بین‌المللی المپیک در چشم بستن در برابر مواضع سیاسی کشورهای دنیا و برخوردهای دوگانه این نهاد که نشان‌دهنده مناسبات دیپلماتیک در درون کمیته بین‌المللی المپیک است با ورود تیمهای دیپلماسی واجد شرایط برای مذاکره با کمیته بین‌المللی المپیک، در این زمینه از ورزش ملی کشور دفاع شود.
رئیس فدراسیون کشتی در بخشی از این نامه تاکید کرده عدم حمایت دیپلماتیک از قهرمانان ملی دربرابر سیاست‌های جدید کمیته بین‌المللی المپیک، مصداق بارز مواضعی نادرست است. از تیرماه تا آبان ماه سال جاری، قهرمانان  ملی کشتی ایران می باید در 8 مسابقه جهانی شرکت کنند. در تک تک این مسابقات، خطر محرومیت‌هایی که ذکر شد، کشتی‌گیران تیم‌های ملی و بطور کلی کشتی کشور را تهدید می‌کند.
خادم در ادامه این نامه با اشاره به اینکه رقابت‌های جهانی کشتی از تیرماه آغاز می‌شود، زمان بسیار محدود و فعالیت دیپلماتیک کاری زمان بر است و قهرمانان ملی در صف اول میدان پرچمدار دفاع از آبرو و عزت ایران هستند خواستار دستور اقدام عاجل در این زمینه شد.