kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲

خواندنی از ورزش ایران


 
  * رئیس‌کمیته ملی المپیک نشان افتخار زهرا نعمتی را دیروز به وی اهدا کرد. زهرا نعمتی از سوی فدراسیون جهانی و با رأی مردم به عنوان بهترین کماندار معلول سال معرفی شد.فدراسیون جهانی تیر و کمان یادبودی را به این کماندار کشورمان اهدا کرد که دیروز از طریق صالحی امیری رئیس‌کمیته ملی المپیک در حاشیه نشست کمیسیون ورزشکاران به وی اهدا شد. همچنین زهرا نعمتی در این مراسم به عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران در کمیسیون موزه المپیک معرفی شد.
* سه شناگر معلول برای انجام کلاس‌بندی جدید جهت حضور در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا، خردادماه راهی آلمان می‌شوند. شاهین ایزدیار، مصطفی جلیلی و پژمان عطایی شناگران اعزامی به مسابقات جهانی آزاد در آلمان هستند که خردادماه راهی این تورنمنت می‌شوند.مسابقات جهانی شنای معلولان از ۱۷ خرداد در آلمان برگزار می‌شود و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت.
*احمد ضیایی رئیس فدراسیون والیبال از حضور تیم ملی «ب» در هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها خبر داد و گفت: سال جاری سه رویداد بزرگ و مهم برای والیبال بزرگسالان ایران داریم. اولین رویداد لیگ ملت‌های والیبال است که اولین بازی پنجم خرداد ماه باید برگزار شود.وی ادامه داد: تیم ملی ما 26 اردیبهشت ماه برای اردوی تدارکاتی ایران را به مقصد صربستان ترک خواهد کرد. هفته‌های لیگ جهانی در کشورهای فرانسه، آرژانتین، روسیه، آمریکا و ایران برگزار می‌شود. ضیایی افزود: ما اصلاً زمان ریکاوری نداریم و تیم باید مدام در سفر باشد. وضعیت بسیار سختی داریم و امیدواریم که بتوانیم بازیکنان را آماده کنیم. شاید برای هفته سوم در روسیه تیم ب را اعزام کنیم. ضمن اینکه برای بازی‌های آسیایی هم قطعاً تیم ب را اعزام خواهیم کرد. قهرمانی جهان در شهریور ماه برگزار خواهد شد و زمان بسیار کمی برای آماده کردن تیم داریم.