kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۰۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳

کوتاه اقتصادی


 
 * در راستای توسعه خدمات بانکداری الکترونیک بانک سینا و به منظور ارتقاء امنیت حساب کاربران، برنامه رمزساز اینترنت بانک ویژه سیستم‌های عامل اندروید و IOS راه‌اندازی شد.به گزارش روابط عمومی بانک سینا، کاربرد این نرم‌افزار، تولید رمز یکبار مصرف برای ورود به اینترنت بانک است که می‌تواند در ارتقاء امنیت بیش از پیش این سامانه موثر باشد.برنامه رمزساز اینترنت بانک سینا از طریق وب سایت بانک به نشانی www.sinabank.ir قابل دریافت است و تمامی مشتریانی که پیش از این با رمز ایستا از اینترنت بانک استفاده می‌کردند، می‌توانند بدون مراجعه به شعبه این نرم‌افزار را فعال کنند.این برنامه پس از غیر فعال شدن سامانه 727 که در بسته USSD فعال بود و به منظور افزایش ضریب امنیت کاربران راه‌اندازی شده است.
* معاون شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد که گندم و کلزا خریداری شده اما همچنان منتظر ابلاغ نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری هستیم تا بتوانیم از حالت خرید علی‌الحساب خارج شویم و بهای محصول کشاورزان را پرداخت کنیم.حسن حنان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۴۴ هزار و ۶۴۰ تن گندم به ارزش ۵۸ میلیارد تومان و ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن دانه کلزا به ارزش ۵۱۶ میلیون تومان به صورت علی الحساب خریداری شده است.
 به گفته حنان، هنوز هیچ پولی به کشاورزان پرداخت نشده است، چرا که تا جدول قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی دولت تصویب و ابلاغ نشود نمی‌توانیم بهایی به کشاورزان پرداخت کنیم.
* رئیس ‌اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه اعلام کرد در پی نوسانات ارزی اخیر، بازار لوازم خانگی به حالت نیمه‌تعطیل درآمده و همه در انتظار بهبود اوضاع و آرامش در بازار هستند و کسی دوست ندارد قیمت‌ها افزایش یابد. فریدون نصیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در شرایط کنونی نمی‌توان با قیمت‌های گذشته بازار را تامین کرد. بنابراین بهتر است مسئولان اقدامات لازم را در جهت بهبود فضای کسب و کار انجام دهند چرا که دستوری نمی‌توان قیمت‌ها را کنترل کرد و هم‌اکنون بازار لوازم خانگی به حالت نیمه تعطیل درآمده است.
وی تصریح کرد: وقتی شرایطی این چنینی در بازار به وجود می‌آید و نرخ ارز نامشخص است و هیچ کس نمی‌داند در آینده چه اتفاقی می‌افتد نمی‌تواند تصمیمی برای عرضه محصولش به قیمت مشخص بگیرد و حتی آنهایی که با قیمت‌های گذشته نمی‌توانند عرضه کنند نیز بلاتکلیف هستند و نمی‌توانند نرخ‌های خود را افزایش دهند چرا که ممکن است در آینده اوضاع بهتر شود و آنها مجبور به برگرداندن قیمت‌هایشان شوند.
* رئیس‌ کل بیمه مرکزی، تداوم رشد بیمه‌های زندگی را بسیار مهم دانست و گفت: منابع بیمه‌های زندگی به عنوان ابزار مهم مالی میان مدت و بلندمدت در بازار مالی مطرح است. سال ۱۳۹۶ نیز رشد ۳۰ درصدی حق بیمه‌های زندگی را داشتیم که با توجه به تورم یک رقمی سال ۹۶ رشد مطلوب تلقی
 می‌شود.