kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۰۶۹
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
نماینده بیرجند:

همدستی در تجاوز به سوریه برای خوش‌بینان به اروپا پیام دارد

نماینده بیرجند در مجلس شورای اسلامی گفت: تجاوز به سوریه نشان داد که ژست فاصله‌گیری انگلیس و فرانسه از آمریکا در موضوع برجام صرفاً یک نمایش است، از این رو ما هم هیچ‌گاه نباید چشم امید به اروپایی‌ها داشته باشیم.


حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه را به سوریه نقض آشکار حقوق بین‌المللی و بی‌اعتنایی به حقوق ملت‌ها خواند و با تأکید بر اینکه این تهاجم چهره غرب را بیش از پیش در صحنه بین‌الملل خدشه‌دار کرد، گفت:‌ آمریکا و 2 کشور اروپایی با وجود آنکه خود را مدافع حقوق ملت‌ها می‌خواندند، اما حرمت یک ملت و یک کشور مستقل را نگه نداشتند.
وی از سوریه جنگ‌زده به عنوان گورستان لیبرال دموکراسی یاد کرد و اظهار داشت: غرب با آن همه ادعا به‌واسطه استیصال در برابر جبهه مقاومت، حاضر شد آبروی خود را لکه‌دار کرده و برای تامین منافع خود، تجاوزی آشکار انجام دهد، در حالی که نه تنها طرفی از این اقدامات نمی‌برد، بلکه هرچه بیشتر در باتلاق سوریه فرو می‌رود.
حجت‌الاسلام عبادی با ذکر اینکه حمله موشکی آمریکا و دو متحد اروپایی‌اش به سوریه به نتایج مورد انتظار آنها منتج نشد، گفت: این تجاوز همدستانه پیامی هم برای برخی در داخل کشور ما دارد؛ همان‌ها که غرب را الگوی فرهنگی و سیاسی خود قرار داده‌اند و یا دیگرانی که تصور می‌کنند صرفاً آمریکا با ما مشکل دارد و اروپایی‌ها به ما علاقه دارند.
نماینده بیرجند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تجاوز به سوریه نشان داد که ژست فاصله‌گیری انگلیس و فرانسه از آمریکا در موضوع برجام صرفاً یک نمایش است و اروپاییان به موقع خنجر خود را از پشت به ما خواهند زد، از این رو ما هیچ‌گاه نباید چشم امید به اروپایی‌ها داشته باشیم.
عضو کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این هشدارها به معنای انکار به کارگیری دیپلماسی فعال در استیفای منافع ملی نیست، تصریح کرد: اما اینکه از یک لبخند دشمن به خیابان بریزیم و جشن بگیریم، حکایت از آن دارد که دشمن را درست نشناخته‌ایم.
حجت‌الاسلام عبادی بیان داشت: همانطور که ایران در گذشته از بلوک غرب زخم‌های زیادی خورده است، در آینده هم زخم خواهد خورد، البته ان‌شاءالله دشمن در نهایت ناکام خواهد ماند، اما این تجارب باید موجب شود که ما نگاه‌مان را به دشمن اصلاح کنیم.
وی در ادامه گفت: فراموش نکرده‌ایم زمانی که پس از امضای برجام، وزیر خارجه وقت فرانسه به کشورمان آمد، برخی مقامات داخلی با چه ذوق‌زدگی‌ای از او استقبال می‌کردند؛ گویی که یک منجی بزرگ به ایران آمده است.
نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون و پس از گذشت سه سال از اجرای برجام شاهدیم که طرف مقابل نه به توافق، نه به قوانین بین‌المللی وفادار نیست.