kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۰۵۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴

ارمنستان به هم ریخت مخالفان دولت ساختمان رادیو را ‌اشغال و تخلیه کردند

مخالفان دولت ارمنستان حضور خود را در خیابان‌های «ایروان» به روز پنچم رساندند و با تسخیر ساختمان رادیو برای ساعاتی هرچند کوتاه به تصمیم رئیس ‌جمهور برای معرفی سرژ سرکیسیان به عنوان نخست‌وزیر اعتراض کردند.

 

مخالفان دولت ارمنستان به رهبری «نیکول پاشینیان» در ابتدای هفته جاری با یورش به ساختمان مرکزی رادیوی دولتی این کشور، کنترل آن را برای ساعاتی دست گرفتند اما پس از ناکامی در پخش پیام خود از طریق رادیو، مرکز آن را ترک کردند. دولت ارمنستان چند ماه مانده به اتمام دوره زمامداری «سرژ سرکیسیان» با برگزاری یک همه‌پرسی، اختیارات ریاست جمهوری را به نفع نخست‌وزیری کاهش داد. پس از آنکه «آرمن سارکیسیان» در انتخابات ماه گذشته به پست ریاست جمهوری ارمنستان رسید، سرژ سرکیسیان را برای تصاحب پست نخست‌وزیری نامزد کرده است. تحلیلگران معتقدند که تغییرات اعمال شده در قانون اساسی و افزایش اختیارات پست نخست ‌وزیری برای باقی ماندن «سرژ سرکیسیان» در قدرت صورت گرفته است.
پلیس ارمنستان بارها هشدار داده که تجمعات مخالفین باعث بی‌نظمی در سطح شهر شده و از مردم خواسته که فورا به اعتراضات پایان دهند. به نظر می‌رسد سرکیسیان با اجرای این طرح قصد دارد تا همچنان بر صدر قدرت بماند که این موضوع خشم مردم ارمنستان را برانگیخته است. این اتفاق مهم در ارمنستان ظاهرا تحت تاثیر تحولات اخیر در سوریه بوده و توجهات لازم معطوف به آن نشده است.