سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۱۳۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷


  برای کنترل هوس غذا خوردن و جلوگیری از پرخوری، شاید شما نیاز به دریافت برخی مکمل‎های غذایی داشته‌باشید.
آوای سلامت، رایج‌ترین ویتامین‎هایی که کاهش مصرف آنها منجر به افزایش‌اشتها و پرخوری می‎شود، را معرفی کرده است:
امگا۳: کمبود این اسید چرب ضروری باعث هوس پنیر می‌شود. نوعEPAوDHA امگا ۳ که بهترین نوع محسوب می‌‎شوند، برای مقابله با هوس پنیر مناسب هستند. امگا ۳ در ماهی‎های روغنی مانند سالمون، ساردین و کنسرو تن ماهی وجود دارد. تخم مرغ، گردو، و دانه‎های کتان نیز حاوی مقادیر زیادی امگا ۳ هستند.
روی: سطح این ماده معدنی در افراد مسن و افرادی که دچار استرس هستند، پایین است. کمبود روی نقش مهمی در هوس خوردن ندارد؛ اما روی حس چشایی تاثیر می‌گذارد و باعث می‌‎شود شکر و نمک بیشتری در غذاهای خود استفاده کنید. برای تامین این ماده معدنی مواد غذایی همچون جگر، گوشت مرغ، تخم ‌مرغ، لوبیا سبز و مغز میوه بخورید.
ویتامین ب: این ویتامین نقش مهمی در مدیریت استرس و افسردگی ایفا می‎کند. به طور خلاصه مصرف این ویتامین منجر به بهبود خلق و خوی و افزایش احساس خوب خواهد شد. هنگامی که شما به اندازه کافی ویتامین ب دریافت نمی‎کنید، به احتمال زیاد استرس و در نتیجه آن و میل به مصرف تنقلات و پرخوری در شما تقویت می‎شود. لازم است بدانید ویتامین ب در زرده تخم مرغ، سیب‎زمینی، آووکادو، گوشت، سبزیجات تیره رنگ و ماهی قزل‎آلا به وفور وجود دارد.
منیزیم: کمبود منیزیم، منجر به تقویت میل به خوردن شکلات می‎شود. توجه داشته باشید که مصرف قند و افزایش استرس می‎تواند سطح منیزیم بدن را کاهش دهد. سیب‎زمینی، دانه‎ها، لبنیات، کلم بروکلی و... منابع منیزیم هستند.
کلسیم: کمبود کلسیم معمولا باعث میل به مصرف شکر و نمک می‎شود. به غیر از لبنیات، می‎توانید کلسیم را از راه مصرف کلم، ماهی آزاد، ماهی ساردین، و کنجد به دست بیاورید.
آهن: در بین زنان بخصوص قبل از یائسگی شایع است. همچنین گیاه‏خواران نیز در معرض این کمبود هستند. کمبود آهن، میل زیاد به خوردن گوشت را افزایش می‎دهد. با خوردن گوشت، ماکیان و ماهی، مقادیر قابل توجهی از آهن مورد نیاز بدن تامین می‎شود. منابع گیاهی آهن، جذب خوبی در بدن ندارند، اما اگر می‎خواهید از آنها استفاده کنید، بهتر است میوه‎های خشک، تخم کدو، حبوبات و غذاهای غنی شده را وارد رژیم غذایی خود کنید. بهتر است همراه آهن، حتما ویتامین ث مصرف کنید تا جذب آن سریعتر و بهتر باشد.



نام:
ایمیل:
* نظر: