kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
رئیس‌کمیسیون قضایی مجلس خبر داد

ایراد شورای نگهبان به لایحه پالرمو به دلیل ترجمه غلط!

رئیس‌کمیسیون قضایی مجلس گفت: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو با متن اصلی آن مغایرت دارد و این موضوع طی نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور به وی برای بررسی اعلام خواهد شد.

الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با‌اشاره به نشست کمیسیون قضایی مجلس گفت: در نشست مذکور، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون پالرمو (مبارزه با جرائم سازمان یافته فرا ملی) اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس‌کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: ایراد شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو این بود که متنی که دولت به عنوان لایحه پیشنهادی ترجمه کرده و آن را به مجلس تقدیم کرده با متن اصلی آن تطابق نداشته و دارای اختلافات زیادی است و در همین راستا لازم است تا دولت در ارائه لوایح خود به مجلس دقت لازم را داشته باشد تا این اتفاق نیفتد چرا که ما به لایحه‌ای که از طرف دولت می‌آید اعتماد می‌کنیم.
به گزارش فارس، ملکشاهی خاطرنشان کرد: بر همین اساس مقرر شد تا نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور بنویسیم و از وی بخواهیم که این موضوع را بررسی کند و ترجمه صحیح متن به مجلس ارائه شود و به زیرمجموعه‌ای که این لوایح را تنظیم می‌کند تذکر لازم داده شود چرا که این لوایح در هیئت وزیران بررسی و تصویب می‌شود.