kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰

سرکوب وحشیانه منتقدان در فرانسه ، سرزمین مدعی دموکراسی!

پليس فرانسه با یورش وحشیانه به تظاهرات مردم شهر «نانت» در غرب اين کشور که در مخالفت با خشونت پلیس و سیاست‌های ماکرون برگزار شده بود، منتقدان را به شدت سرکوب کرد. دراین حملات 150 معترض زخمی و 51 نفر هم بازداشت شدند.

 دولت فرانسه بامداد جمعه با ادعای حمایت از اصول اخلاقی در کنار فرانسه و انگلیس به سوریه حمله کرد و این در حالی است که در داخل این کشور مردم معترض به سیاست‌های دولت ماکرون به شدت سرکوب می‌شوند.
ساکنان« نتردام دلاند» در غرب فرانسه و مخالفان تخريب محيط زيست در مخالفت با ساخت فرودگاه در اين منطقه اقدام به ساخت خانه در مزارعشان کرده‌اند اما دولت ماکرون مي‌گويد مردم بايد هرچه زودتر منطقه را ترک کنند. همین مسئله باعث درگیری بین ساکنان محلی و پلیس شده است. درگيري پليس ضدشورش و مردم در اين منطقه تاکنون حداقل 150 مجروح برجاي گذاشته است.
روز شنبه اما هزاران نفر از مردم این منطقه در اعتراض به «خشونت‌های بی‌حد و حصر پلیس» تظاهرات کردند که در این اعتراضات نیز پليس با گاز ‌اشک‌آور و هلي‌کوپتر و ماشين‌هاي آب‌پاش و ضدشورش به تظاهرکنندگان حمله کرد و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داد.
اين تظاهرات، يک روز پس از حضور ادوار فيليپ نخست‌وزير و ژرار کلمب وزير کشور فرانسه در منطقه نتردام دلاند برگزار شد که در نهايت با خشونت پليس مردم معترض متفرق و 51 نفر هم بازداشت شدند.
 بر اساس گزارش‌ها نیرو‌های ضدشورش به تظاهرکنندگان حمله می‌کردند و آنها نيز به پرتاب سنگ، ترقه، بطری و هر چه در اطراف‌شان می‌یافتند، به دفاع از خود می‌پرداختند.
برخی از تظاهر‌کنندگان نیز نرده‌های فلزی را از جا کنده و به سوی نیرو‌های امنیتی پرتاب می‌کردند. یک معترض در اثر استنشاق گاز ‌اشک‌آور مسموم شده و رسانه‌های فرانسوی حال وی را «نامساعد» اعلام کرده‌اند. گفتنی است فرانسه همواره مدعی بوده که «مهد دموکراسی» است!