kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۹۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
سرخابی‌ها در هفته پایانی به دیدار السد قطر و الهلال عربستان می‌روند

کسب عنوان صدرنشینی لیگ قهرمانان هدف مشترک استقلال و پرسپولیس در آسیا

هفته ششم (پایانی) لیگ قهرمانان آسیا در حالی از امروز آغاز می‌شود که کسب عنوان صدرنشینی گروه، هدف مشترک تیم‌های استقلال و پرسپولیس است.
سرویس ورزشی-

هفته ششم(پایانی) مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از امروز آغاز می‌شود. طی امروز و فردا دو نماینده فوتبال ایران یعنی تیم‌های استقلال و پرسپولیس برابر تیم‌های الهلال عربستان و السد قطر قرار می‌گیرند. بازی تیم‌های استقلال و الهلال در کویت و دیدار تیم‌های پرسپولیس و السد در تهران برگزار می‌شود.
در کویت تقابل تیم‌های استقلال و الهلال در شرایطی است که استقلال صعودش به مرحله یک هشتم نهایی قطعی شده و اکنون در یک بازی تشریفاتی به مصاف تیم الهلال عربستان می‌رود، الهلالی که در بازی رفت هم مغلوب پسران آبی پوش ایران شد. تیام در آن مسابقه گل برتری و سه امتیازی استقلال را به ثمر رساند واکنون هم بعد از پشت سرگذاشتن یک مصدومیت نسبتا طولانی مروارید سیاه استقلال آماده حضور در میدان است.
الهلال اگرچه پیش از این بازی حذفش از لیگ قهرمانان قطعی شده اما به هیچ عنوان حریف آسانی برای استقلال نخواهد بود. بازی الهلال و استقلال را می‌توان دربی منطقه غرب آسیا نامید. هرچند دو تیم از نظر پول و امکانات قابل مقایسه نیستند اما استعداد ناب فوتبال ایرانی در کنار دانش و هنر مربیگری شفر باعث شد که الهلال حرفی برای گفتن مقابل جوانان ایرانی نداشته باشد. رامون دیاز سرمربی مشهور آرژانتینی هم بعد از باخت به استقلال برکنار شد! شفر در بین هواداران استقلال بسیار محبوب است و تحمیل یک شکست دیگر به الهلال باعث افزایش محبوبیت این مرد آلمانی در ایران خواهد شد.
استقلال به خاطر شرایط آب و هوایی سفر پرماجرایی را به کویت داشت و هواپیمای حامل استقلال مجبور به فرود در فرودگاهی دیگر شد. با این حال آبی پوشان ایران می‌خواهند در حاشیه خلیج‌فارس جشن صدرنشینی در گروه مرگ را با شکست سعودی برپا کنند.
به هر حال استقلال روز دوشنبه با یک امتیاز هم به عنوان صدرنشین از گروهش صعود خواهد کرد و در انتظار بازی‌های گروه B است. جایی که به احتمال فراوان ذوب آهن به عنوان تیم دوم صعود می‌کند.
در دیگر بازی این گروه تیم الریان قطر و العین برای صعود به مصاف یکدیگر می‌روند که العین با یک مساوی هم به عنوان تیم دوم صعود خواهد کرد.
برنامه دیدارهای گروه چهارم به این شرح است:
دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷
* الهلال عربستان ...................... استقلال ایران (ساعت ۲۰:۱۵)
* الریان قطر................................... العین امارات (ساعت ۲۰:۱۵)
تقابل قهرمان ایران با یاران ژاوی
در گروه سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تیم پرسپولیس که به تازگی عنوان قهرمانی لیگ برتر را به خود اختصاص داده به مصاف السد قطر می‌رود. در بازی رفت پرسپولیس مقابل السد غافلگیر شد و سه بر یک بازی را به السد واگذار کرد. در آن بازی بغداد بونجاح مهاجم الجزایری السد 2 گل به پرسپولیس زد تا زمینه‌سازی جنگ رسانه‌ای کی روش و برانکو را فراهم کند!
سرمربی تیم ملی مدعی است بونجاح مقابل تیم ملی ایران در بازی با الجزایر کاری از پیش نبرد اما 2 گل به پرسپولیس زد! به همین دلیل ملی‌پوشان پرسپولیس آمادگی لازم را ندارند اما برانکو معتقد است که بازیکنانش کاملا آماده هستند و بهترین نتایج تاریخ باشگاه پرسپولیس را در این دو فصل رقم زده‌اند. به هر حال شکست دادن السد در ورزشگاه آزادی نه تنها باعث می‌شود که انتقام شکست بازی رفت گرفته شود بلکه می‌تواند مدرک خوبی مبنی بر آمادگی تمام بازیکنان پرسپولیس هم باشد. قطعا پرسپولیس با حمایت هوادارنش در ورزشگاه لبریز از تماشاگر آزادی می‌تواند به یک برد تاریخی برسد و سرخپوشان هم به عنوان صدرنشین گروه به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.
پیروزی مقابل السد می‌تواند یک هدیه مضاعف برای هواداران پرسپولیس باشد. هوادارانی که دومین قهرمانی‌ متوالی‌شان را در لیگ برتر تجربه کرده‌اند. محسن ربیع‌خواه تنها بازیکن مصدوم پرسپولیس است که قطعا در این بازی غایب خواهد بود این بازیکن با اخلاق باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد.
پرسپولیس در مرحله بعدی یا با الاهلی عربستان یا با الجزیره امارات روبه رو خواهد شد. اگرچه برانکو می‌گوید برایش فرقی ندارد با کدام تیم بازی کند اما قطعا هواداران پرسپولیس دوست دارند تیم محبوب‌شان با الجزیره روبه رو شود زیرا در آنصورت از امتیاز میزبانی برخوردار خواهند بود اما بازی با الاهلی عربستان باعث خواهد شد که پرسپولیس هر دو بازی‌اش را خارج از خانه انجام بدهد.
برنامه دیدارهای گروه سوم به این شرح است:
دوشنبه 27 فروردین 97
*پرسپولیس ایران .............................. السد قطر (ساعت 19:30)
*الوصل امارات .............................. نسف قارشی (ساعت 19:30)