kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۹۹۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
در ارتفاعات برخی استان‌ها برف می‌بارد

تداوم فعالیت سامانه بارشی مستقر بر روی کشور تا سه‌شنبه

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بارندگی تا فردا در قسمت‌های مختلف کشور ادامه داشته و در بعضی ساعات با بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه با بیان این‌که سامانه بارشی مستقر در کشور به تناوب تا روزهای پایانی هفته فعال خواهد بود، گفت: امروز سامانه بارشی در اغلب مناطق به جز بخش‌هایی از جنوب‌شرق و شمال‌غرب کشور فعال و در این مناطق سبب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد شد.
وظیفه افزود: شدت بارش در این روز در جنوب کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، تهران، البرز، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌و‌بختیاری، اصفهان، برخی مناطق یزد، خراسان شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان جنوبی، بوشهر و برخی مناطق سمنان پیش‌بینی می‌شود و بارش در سیستان و بلوچستان و هرمزگان به صورت پراکنده خواهد بود.
وی با بیان این‌که روز سه‌شنبه هم‌چنان سامانه بارشی در کشور فعال می‌باشد و عمده فعالیت آن در نیمه مرکزی و جنوبی کشور پیش‌بینی می‌شود، شدت بارش‌ها را طی این روز در شرق کرمانشاه، همدان، لرستان، مرکزی، اصفهان، شمال خوزستان و فارس، غرب کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی عنوان نمود.
این مسئول سازمان هواشناسی، درخصوص وضعیت بارش‌ها اظهارداشت: بارش‌ها امروز در ارتفاعات البرز در استان‌‌های گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران و خراسان شمالی و رضوی، کردستان و ارتفاعات زاگرس در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال‌شرق خوزستان و جنوب همدان و روز سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال‌شرق در استان‌های خراسان‌شمالی و خراسان رضوی و به صورت پراکنده در بخش‌هایی از ارتفاعات زاگرس مرکزی به صورت برف خواهد بود و احتمال لغزندگی و اختلال در حمل‌ونقل در جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی نواحی ذکر شده وجود دارد.
وظیفه با توجه به نفوذ جریانات شمالی از کاهش 6 تا 10 درجه‌ای دما تا امروز در استان‌‌های واقع در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل شمالی، شمال‌شرق و استان‌های واقع در البرز مرکزی و شرقی خبر داد.
وی افزود: امروز در نیمه شرقی کشور و دامنه‌‌های البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق جنوب‌شرق و شرق کشور احتمال وقوع گردو‌خاک وجود دارد، همچنین طی امروز دریای خزر به سبب وزش باد شدید، مواج پیش‌بینی می‌شود.