kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۹۸۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
پس از گذشت ۵۵ روز

اجساد خلبان و کمک‌ خلبان ATR در دنا پیدا شد

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیدا شدن بافت‌هایی از اجساد خلبان و کمک‌خلبان هواپیمای ATR «تهران ــ یاسوج» در ارتفاعات دنا خبر داد.

عزیز فیلی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: بافت‌های انسانی مجزا از پیکر خلبان و کمک‌خلبان هواپیمای ATR «تهران ــ یاسوج» پیدا شده ولی هنوز کامل نبوده و شرایط تحویل به خانواده‌ها را ندارند.
وی با بیان اینکه تاکنون 209 بافت انسانی مجزا در ارتفاعات دنا جمع‌آوری و انتقال یافته است، عنوان کرد: تاکنون 19 پیکر از جانباختگان سقوط هواپیمای «تهران ــ یاسوج» تحویل خانواده جانباختگان شده است.
فیلی ابراز کرد: تاکنون هیچ بافت انسانی از پیکر 8 نفر از جانباختگان پیدا نشده که امیدواریم در ادامه عملیات پیکر این افراد نیز پیدا و به پزشکی قانونی منتقل شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه به‌محض مساعد شدن وضعیت جوی در ارتفاعات دنا عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان ادامه می‌یابد، افزود: امدادگرانی از برخی استان‌های کشور و امدادگران هم‌استانی به‌احتمال زیاد فردا کار امداد رسانی را ادامه می‌دهند.
فیلی گفت : پایان عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان را نمی‌شود زمان دقیقی را مشخص کرد ولی به‌شرط مساعد بودن وضعیت جوی یک ماه دیگر پایان عملیات اعلام می‌شود.بارش برف در محل سقوط هواپیمای پرواز تهران- یاسوج کار جست‌وجو را برای امدادگران سخت کرده است.
از عصر سه شنبه بارش برف در محل سقوط هواپیمای ATR پرواز تهران- یاسوج آغاز شد.
شرایط نامساعد جوی باعث اختلال در عملیات جست‌وجوی پیکرها شد اما با وجود شرایط بد جوی، امدادگران به تلاش خود ادامه می‌دهند.
۱۷ نیرو از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل و اصفهان در ارتفاعات حضور دارند و با شب مانی در دمای بسیار پایین عملیات جست‌وجوی پیکرهای جانباختگان را ادامه می‌دهند.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سانحه هوایی تهران یاسوج تاکنون 209 بافت انسانی در ابعاد مختلف به اداره‌کل پزشکی قانونی استان تحویل داده شده است.
کامروز امینی افزود: کلیه بافت‌ها تحت معاینات دقیق کارشناسی و نمونه‌برداری جهت آزمایشات ژنتیک و احراز هویت و کد گذاری جهت جمع‌بندی نتایج آزمایشات قرار گرفته‌اند.وی افزود: تاکنون در دو مرحله تعداد 19 پیکر شرایط تحویل به خانواده‌ها را داشته‌اند که این شرایط مبتنی بر تکمیل حداکثری بافت‌های انسانی یک پیکر بوده است.
امینی گفت: شرایط تحویل سایر پیکرها نیز منوط به تکمیل حداکثری یک پیکر و یا اعلام خاتمه عملیات جست‌وجو از سوی مسئولین ذیربط می‌باشد.
وی عنوان کرد: لازم بذکر است مراحل مختلف آماده‌سازی، انتقال و تحویل پیکر جانباختگان به خانواده‌هایی که امکان حضور در شهر یاسوج را نداشتند، ضمن هماهنگی با امور متوفیان شهرداری یاسوج، مدیریت بحران استان و اداره پزشکی قانونی محل سکونت ایشان انجام گرفته است.
این مسئول گفت: همچنین با توجه به احراز فوت کلیه مسافرین، کادر پروازی و امنیت سانحه هوایی بر اساس لیست اعلامی شرکت هواپیمایی آسمان، در حال حاضر صدور گواهی فوت برای جانباختگان سانحه هوایی با انجام مکاتبات قضایی بازپرس پرونده و درخواست خانواده‌ها در اداره پزشکی قانونی شهرستان بویراحمد انجام می‌گیرد لیکن صدور جواز دفن نامبردگان منوط به وجود شرایط تکمیل و امکان تحویل پیکرها است.