kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۹۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳

ولایتی: با شکست تروریست‌ها در سوریه آمریکا و متحدانش نقاب از چهره برداشتند

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب گفت: به دنبال شکست تروریست‌ها که از طرف آمریکا، اسرائیل و متحدانش مأمور به خرابکاری در منطقه شده بودند، این کشورها نقاب از چهره برداشتند و خودشان وارد صحنه شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب پس از دیدار با عضو کمیته مشورتی وزارت خارجه چین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمله اخیر آمریکا به سوریه تحت عنوان استفاده از سلاح شیمیایی، فقط بهانه‌جویی بوده است. آنان به دنبال شکست تروریست‌ها که از طرف آمریکا، اسرائیل و متحدانش مأمور به خرابکاری در منطقه شده بودند، نقاب از چهره برداشتند و خودشان وارد صحنه شدند.
مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: کاملا مشخص شد عواملی که در سوریه دست به جنایت‌های بسیاری زده‌اند به دستور اینها بوده و اکنون که مزدورانشان موفق به اجرای اهداف جهان‌خوارانه آنان نیستند، خودشان به سوریه حمله کردند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: دولت و مردم سوریه قوی‌تر از هر زمان دیگری می‌توانند از تمامیت ارضی و حاکمیت کشور خودشان دفاع کنند.
وی با‌اشاره به موضع دولت چین درباره سوریه بیان کرد: دولت چین هم معتقد است که نباید هیچ کاری خلاف قوانین بین‌المللی انجام شود؛ ما یقین داریم که آنچه درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه مطرح کردند، اتهام دروغی است.
مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: قبل از آغاز فعالیت کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل، آمریکایی‌ها حمله خود به سوریه را آغاز کردند، چون می‌دانند که ادعایشان دروغ است، چنانچه کمیته‌ای که مسئول بررسی استفاده از سلاح شیمیایی است، تاکنون بارها تایید کرده که دولت سوریه سلاح شیمیایی به کار نبرده است.
نشست سران عرب
با فشار عربستان اعتباری ندارد
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نشست سران عرب امروز در عربستان برگزار می‌شود، با توجه به نزدیک شدن به زمان انتقال سفارت آمریکا به قدس، پیام‌تان به سران عرب چیست، گفت: این اجلاس‌هایی که با محوریت و فشار دولت عربستان برگزار می‌شود، به لحاظ سیاسی و بین‌المللی بی‌اعتبار است.
ولایتی تأکید کرد: امروز سوریه چنان قدرتمند است که به هیچ‌وجه و حتی یک درصد هم این امکان وجود ندارد که آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها بتوانند به اهداف غیرقانونی و متجاوزانه خودشان برسند. وی گفت: بدون شک دولت و ملت سوریه پیروز می‌شوند و نیازی هم به حمایت برخی از مسئولان ضعیف‌النفس کشورهای عربی ندارند. برخی از کشورهای شرافتمند عرب همچون عراق، تونس، لبنان، الجزایر و... همواره از دولت قانونی سوریه حمایت
کرده‌اند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر اینکه این نشست اصلا اهمیتی ندارد، اضافه کرد: نتیجه این نشست جز صدور بیانیه‌ای که از قبل از سوی دولت متزلزل سعودی دیکته شده است، چیز دیگری نیست.
وی ادامه داد: بدون تردید پیروزی سوریه در غوطه شرقی پیروزی بر مجموعه آمریکا، صهیونیست‌ها و سعودی‌هاست. این مجموعه باید به فکر این باشند که چگونه شکست‌هایشان را توجیه کنند و جمهوری اسلامی قوی‌تر از گذشته به سیاست خود یعنی حمایت از کشورهای خط مقاومت ادامه می‌دهند.