kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۹۶۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰

کوتاه اقتصادی

* مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پرواز فرودگاه‌های استان تهران روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه‌ مصادف با روز ارتش، از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ انجام نمی‌شود.رضا جعفرزاده اظهار داشت: در این روزمقررشد در جهت حفظ ایمنی پروازها از فرودگاه‌های امام‌خمینی(ره)، مهرآباد و فرودگاه پیام، هیچ پروازی انجام نشود.وی اضافه کرد: پیش از این با صدور اطلاعیه هوانوردی (نوتام) به همه شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی اعلام شده ‌است که در این ساعات پروازی انجام نخواهد شد.وی یادآور شد: مسافران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر برای پروازهای فرودگاه مهرآباد با شماره تلفن 199 و پروازهای فرودگاه امام‌خمینی(ره) با شماره تلفن 096330 تماس بگیرند.
* شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز با کاهش 299 واحدی روی رقم 95 هزار و 987 واحد ایستاد.به گزارش فارس،دیروز بورس تهران در حالی با معاملات کم‌حجم نخستین روز معاملاتی خود در آخرین هفته فروردین ماه امسال را به پایان برد که اتفاقات سیاسی منطقه باعث شده تا بازار سهام همچنان دست به عصا گام بردارد. این در حالی است که اغلب شرکت‌ها به دلیل برخورداری از سودآوری مانع از اقدام سهامداران برای واگذاری سهام این شرکت‌ها به قیمت‌های نازل کنونی شده است. از سوی دیگر پدیده‌هایی همچون قند شیرین خراسان که این روزها همچنان با اقبال خریداران سهام رکوردهای جدیدی را برای خود ثبت کرده باعث شده تا انگیزه حضور معامله‌گران حرفه‌ای در تک‌سهم‌ها افزایش یابد.
* مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس گفت: یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه ازامروز در تهران آغاز می‌شود.یاسرفلاح در گفت‌وگو با فارس افزود: این نمایشگاه با حضور 392 شرکت در بیش از 30 هزار متر مربع در تهران برپا می‌شود.
* قائم ‌مقام سازمان امور مالیاتى کشور با بیان اینکه اخذ مالیات بر دارایى مازاد بانک‌ها بر اساس قانون است، گفت: اینکه کمیته‌اى تشکیل شود و خواستار عدم دریافت این مالیات یا کم شدن میزان آن شود، غیرقانونى است. محمد قاسم پناهى قائم با بیان اینکه بانک مرکزى مکلف است املاک مازاد بانک‌ها را به سازمان امور مالیاتى معرفى کند، گفت: بانک مرکزى اموال مازاد بانک‌ها را به سازمان معرفى کرد و بر اساس این اطلاعات بانک‌هایى که داراى اموال مازاد بودند، شناسایى شدند و مورد بررسى قرار گرفتند.
* معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی کفت: براساس تصمیم اخیر دولت نرخ دلار برای فعالان بخش کشاورزی ۴۲۰۰ تومان خواهد بود و هر کسی بخواهد نسبت به واردات کالایی اقدام کند برایش با این قیمت قابل تامین است.مهرفرد درگفت‌وگو با ایسنا افزود: از سوی دیگر برای کنترل بازار کالاهای اساسی بخش کشاورزی مقرر شد ضمن تامین ارز دولتی ۴۲۰۰  تومان به آن دسته از کالاهایی که بیش از این نرخ ارز مبادله‌ای داشته‌اند مابه‌التفاوت نیز پرداخت شود به این معنی که اگر به عنوان مثال کالایی نرخ ارز مبادله‌ای ۳۸۰۰ تومان بوده ضمن تامین دلار ۴۲۰۰ تومانی ۴۰۰ تومان مابه‌التفاوت نیز دریافت می‌کند.
* طبق گزارش بانک مرکزی از وضعیت عمومی بودجه دولت در سال 96 درآمدهای وصول شده 11 ماهه در بخش مالیات نشان می‌دهد، عملکرد مالیاتی شرکت‌های دولتی نسبت به مدت مشابه سال 95 حدود 14/4 درصد تنزل یافته است.در این مدت 4490 میلیارد تومان مالیات وصول شده، همچنین در مدت مشابه سال 95، بالغ بر 5250 میلیارد تومان مالیات اخذ شده بود.