kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹

کوتاه از شهرستان‌ها

افتتاح پروژه محرومیت زدایی
* فرمانده ناحیه سپاه هندیجان گفت: در راستای خدمات‌رسانی به مناطق محروم روستایی و ایجاد اقدامات رفاهی به همین منظور پروژه بازسازی و مرمت مسجد روستای چهل منی هندیجان با هزینه بالغ بر 15 میلیون تومان پس از 45 روز کار با همت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، بسیج سازندگی ناحیه و همکاری بخشدار مرکزی، دهیاری، شورای روستای چهل منی و گروه‌های جهادی بسیج انجام شد.
برقراری امنیت مطلوب مسافران
بوشهر- خبرنگار کیهان: استاندار بوشهر در دیدار با فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: دریابانان این استان امنیت مطلوبی را برای مسافران نوروزی رقم زدند.
گراوند گفت: دریابانی علاوه بر حفظ مرز، جلوگیری از ورود کالای قاچاق را برعهده دارد که بحمدالله با تدبیر خوب فرمانده دریابانی استان و تلاش شبانه‌روزی کارکنان دریابانی اقدامات خوب و مؤثری در این زمینه و همچنین ایام نوروز صورت گرفته است.
وی با تأکید بر مشارکت همگانی در توسعه استان گفت: مسیر توسعه استان بوشهر با همراهی و همدلی و مشورت طی می‌شود.
کم آبی و افزایش مصرف برق
ساری- خبرنگار کیهان: امسال به دلیل کم‌آبی و گرمای زیاد، مصرف برق افزایش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: مردم مدیریت مصرف را مورد توجه قرار دهند.
قاسم شهابی یادآور شد: خرداد ماه پیک مصرف برق مازندران است که امسال شاید زودتر شاهد روندافزایش مصرف برق باشیم.
وی با تأکید بر اینکه توصیه اصلی ما مدیریت مصرف و استفاده بهینه از برق است، خاطرنشان کرد: حتی یک لامپ اضافی تعیین کننده خواهد بود که لازم است مردم به این مهم توجه کنند.
اصلاح الگوی مصرف
* نماینده ولی فقیه در مازندران در جمع مدیران صنعت آب و برق مازندران بر اصلاح الگوی مصرف در همه بخش‌ها بویژه آب و برق تأکید کرد.
آیت‌الله طبرسی با اشاره به مشکلات کم آبی در کشور از جمله استان مازندران، مدیریت آب و برق را دشوار اعلام کرد و افزود: برای عبور از این شرایط و بحران نیازمند همکاری همه آحاد جامعه هستیم.
وی با تأکید بر امر آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی نقش علما و روحانیت را بسیار مهم دانست و گفت: ائمه جمعه و جماعات استان ضمن آگاه‌سازی بیشتر مردم آنها را نسبت به استفاده صحیح و بهینه از آب و برق آشنا نمایند.