kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۹۱۳
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
سیدحسن نصرالله:

حمله به نیروهای ایرانی در فرودگاه تی-4 اشتباه تاریخی و حماقت بزرگ اسرائیلی‌ها بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان حمله هفته گذشته صهیونیست‌ها به فرودگاه «تي -4» استان «حمص» را «اشتباه تاریخی» و «حماقت بزرگ» صهیونیست‌ها دانست و گفت اسرائیلی‌ها با این حماقت، خود را در برابر ایران قرار دادند و ایران خود می‌داند چگونه پاسخ این حمله را بدهد.

سيد حسن نصرالله که در همايش انتخاباتي «وفاي به عهد» و در منطقه ضاحيه بيروت سخنرانی می‌کرد در واکنش به اقدام صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن 7 مدافع ایرانی حرم گفت: «این متن را از روی نوشته می‌خوانم تا پیام را دقیق به اسرائیلی‌ها بدهم اين مقامات ايراني هستند که تصميم مي‌گيرند چه کنند؟ اسرائيلي‌ها بايد بدانند با حمله به فرودگاه تي-4،‌اشتباه تاريخي و حماقتي بزرگ مرتکب شده‌اند. آنان با دست خود، خودشان را در برابر ايران قرار داده‌اند. اين اقدام متجاوزانه سرفصلي جديد در تاريخ است که روند جديدي را در سياست برخورد و رويارويي خواهد گشود. شما خودتان را در رويارويي مستقيم با جمهوري اسلامي ايران قرار داديد....حمله اسرائيل به فرودگاه نظامي تي-4 در حومه حمص سوريه، سياست تعمدانه اسرائيل براي آدم کشي است که در هفت سال گذشته سابقه نداشته است.»
به گزارش صداوسيما به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين، سيد حسن نصر الله با اعلام اینکه «همه ما استفاده از سلاح شيميايي را در هر نبردي محکوم مي کنيم» افزود: «براساس اطلاعاتي که در اختيار داريم، آنچه در دوما رخ داد و گفته مي شود حمله شيميايي بوده است، نوعي نمايش است. هر بار پيروزي بزرگي در سوريه رخ مي دهد نمايش‌هايي با مضمون به کارگيري سلاح شيميايي در اين کشور تکرار مي شود. در چنين شرايطي تهديدات ترامپ رئيس جمهوري آمريکا بيانگر آن است که با وجهه جديدي از وجوه استکباري آمريکا روبه رو هستيم. ترامپ در پي آن است تا خواسته هايش را بر تمامي کشورهاي جهان ديکته کند و اين کشورها را به سمت گزينه هاي مورد نظر خودش سوق دهد. لیکن توئيت هاي ترامپ نمي تواند سوريه، ايران، روسيه و مردم منطقه را بترساند... اين حق همه کشورهاي جهان است که از دولتي که رياستش را شخصي منفعل چون ترامپ بر عهده‌دارد نگران باشند. منطق ترامپ منطق تجاري، مالي و معامله است. در اين ميان عربستاني‌ها هم کاملا آماده‌اند تا بدون هيچ ترديدي به آمريکا پول تزريق کنند. وليعهد عربستان کاملا آماده است تا بدون هيچ ترديد و شبهه اي به دولت آمريکا پول بپردازد. در اين ميان ترامپ به دليل مشکلات داخلي و پرونده اي که از او در دست رابرت مولر، بازرس ويژه وجود دارد، سرگردان و حيرت زده است. مواضع مبهم و پيچيده آمريکا در تحولات مختلف نتيجه شخصيت منفعلانه، عقلانيت تجاري و به هم ريخته ترامپ و دولت ناهمگون اوست.»
دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: «ائتلاف و هماهنگي ميان حزب‌الله و جريان آزاد ملي لبنان به اين معني نيست که اين دو حزب در هم ادغام و به يک حزب تبديل شده‌اند. اختلافات انتخاباتي موجود ميان حزب‌الله و جريان ملي نبايد تفاهم سياسي ميان اين دو حزب را مخدوش کند. ما خواستار جنگ داخلي نيستيم، خواسته ما صلح داخلي است، صلحي که کشور را از تاثير جنگ هاي منطقه به دور نگه دارد. آناني که تروريست‌ها را به رشته کوه‌هاي شرق لبنان گسيل مي دارند، آنانکه انتحاري‌ها را به منطقه ضاحيه در بيروت اعزام مي کنند خواستار جنگ داخلي در لبنانند... ساکنان بيروت هماناني هستند که با قدرت سلاح، نظاميان‌اشغالگر را با خفت از پايتخت لبنان بيرون راندند. لبنان همچنان نيازمند آشتي ملي است و اين هدف با تداوم ارتباط ميان طيف هاي مختلف مردم لبنان ميسر مي شود.»
وی همچنین با‌اشاره به خیانت‌های رهبران برخی کشورهای عربی به اسلام و آرمان فلسطین که با نام هویت عربی صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد،: «آيا هويت عربي شانه خالي کردن از حمايت مردم فلسطين و دنباله روي از آمريکاست. آيا هويت عربي بازاريابي براي طرح موسوم به معامله قرن است، آيا به اين است که قدس پايتخت اسرائيل باشد. آيا هويت عربي در اين است که عربستان عليه يمن جنگ ويرانگر به راه بيندازد. لبنان موضوع فلسطين را فراموش نمي کند.»