kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸

شهرک نظامی ملک فیصل در جنوب عربستان هدف حمله موشکی انصارالله قرار گرفت

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه حملات موشکی خود، این بار شهرک نظامی «ملک فیصل» در جنوب عربستان را هدف قرار دادند.

انصارالله یمن اعلام کرده سال 2018 «سال حملات موشک های بالستیک یمن به عربستان» خواهد بود. از ابتدای فروردین ماه ارتش و نیروهای مردمی یمن بارها مواضع ائتلاف سعودی را هدف قرار داده اند. روز چهارشنبه گذشته اما یگان موشکی انصارالله اعلام کرد با موشک بالستیک و نقطه‌زن «برکان اچ-2»، ساختمان  وزارت دفاع عربستان در ریاض را هدف قرار داده است. علاوه بر آن  نیروی هوایی ارتش یمن نیز می‌گویند برای نخستین‌بار از عملیات یگان پهپادی این کشور در عمق خاک عربستان استفاده کرده‌اند. بنابر اعلام پایگاه خبری شبکه «المسیره» یمن، نیروی هوایی این کشور با پهپاد «قاصف 1»، فرودگاه «أبها» در «عسیر» را هدف قرار داده و اکنون تمامی پروازها در این فرودگاه به حالت تعلیق درآمده است. طبق گزارش‌های تکمیلی، این روند همچنان ادامه دارد و موشک های بیشتری به سمت عربستان در حال شلیک است.
به گزارش فارس، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز جمعه موفق شدند شهرک نظامی «ملک فیصل» را در جیزان هدف قرار دهند. به گزارش شبکه المسیره، ارتش یمن شامگاه جمعه اعلام کرد این شهرک نظامی را با موشک بومی کوتاه‌برد «بردر 1» هدف قرار داده است. پدافند موشکی سعودی اما طبق روال گذشته اعلام کرده که موفق به رهگیری و انهدام این موشک شده است. نیروهای یمنی از 2 هفته پیش که مصادف بود با چهارمین سال حمله نظامی عربستان به یمن، بیش از 10 فروند موشک در پاسخ به تهاجم ائتلاف سعودی به عربستان شلیک کرده‌اند.
در همین ارتباط پایگاه خبری «العربی الجدید» وابسته به قطر در گزارشی آورده است: «شلیک موشک توسط گروه انصارالله به سوی عربستان به مهمترین اتفاق در جریان جنگ یمن در نخستین هفته‌های چهارمین سال خود تبدیل شده است، چرا که تامین امنیت عربستان و مقابله با تهدید حوثی‌ها برای عربستان در راس دلایل ریاض برای راه‌اندازی جنگ نظامی علیه یمن بود.» این پایگاه قطری تاکید کرده: «این اتفاق عامل اصلی در تعیین سرنوشت جنگ یمن است به گونه‌ای که یا عربستان از این قضیه برای تشدید حملات خود علیه پایگاه الحوثی‌ها استفاده کرده و اوضاع فجیع‌تر می‌شود یا زمینه بازگشت عربستان به میز مذاکرات را فراهم می‌کند به گونه‌ای که شلیک موشک‌های بالستیک یمنی‌ها این پیام را مخابره می‌کند که عملیات هوایی ائتلاف سعودی در پایان دادن به تهدید موشکی یمن شکست خورده است.»