kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۸۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
هشدار درباره پیامدهای حمله به سوریه

گاردین: دنباله‌رو ترامپ بی‌شرم و دمدمی مزاج نشوید

یک روزنامه انگلیسی با توصیف «دونالد ترامپ» به فردی «بی‌شرم» و «دمدمی مزاج»، از لندن خواست با رئیس‌جمهور آمریکا برای حمله به سوریه، همراه نشود و از پیامدهای این حمله، بترسد.




روزنامه «گاردین» خطاب به مقامات انگلیسی، به آنها یادآور شد که در بحران پیچیده سوریه، پیرو فردی «دمدمی‌مزاج» و «بی‌شرم» نباشند.
به گزارش فارس، گاردین نوشت: (باید در مورد) دونالد ترامپ، محتاط باشیم. او در دوران ریاست‌جمهوری خود، (حتی) زحمت تظاهر به مسائل اخلاقی را (هم) به خودش نداده است و (لذا) به دشواری می‌توان احترام ناگهانی‌اش به حقوق بشر در مسائل بین‌المللی را جدی گرفت.
این روزنامه انگلیسی درباره بالا گرفتن بحران سوریه نیز نوشت: حملات هوایی یا شلیک چند موشک، ممکن است اثراتی نمایشی در پی داشته باشد، ولی موازنه نظامی در عرصه میدانی را چندان تغییر نمی‌دهد. ضمن اینکه با یک تک حمله هم نمی‌توان نتیجه جنگ را دگرگون کرد.
در همین حال، روزنامه انگلیسی «تایمز» گزارش داد، لندن در همراهی با ترامپ برای حمله به سوریه، مردد شده است. به گزارش تسنیم، «ترزامی» نخست‌وزیر انگلیس به رئیس‌جمهور آمریکا گفته، ملحق شدن به عملیات نظامی آمریکا علیه سوریه، نیازمند شواهد بیشتری درباره حمله شیمیایی دمشق در شهر «دوما» است.