kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶

نظامیان صهیونیست برای تفریح یک جوان فلسطینی را به رگبار بستند

این روزها در سایه سکوت مدعیان حقوق بشری جنایات زیادی صورت می‌گیرد و این جنایت‌ها در سرزمین‌های فلسطینی با قساوت بیشتری است.

 این جنایت‌ها از دید رسانه‌های صهیونیستی نیز پنهان نمانده و در فیلم مذکور که سایت روزنامه «هاآرتص» نیز آن را پخش کرده، گروهی از فلسطینیان بی‌دفاع جلوی دیوار حائل در مرز غزه ایستاده‌اند، و نظامیان اسرائیلی قصد هدف قرار دادن یک جوان را دارند که به دلیل قرار گرفتن پشت دیوار امنیتی موفق به این کار نمی‌شوند و همین مسئله موجب عصبانیت آن‌ها شده و با الفاظی رکیک به این جوان فحش و ناسزا می‌دهند. سپس یکی از نظامیان از تک‌تیرانداز اسرائیلی می‌خواهد جوان فلسطینی را از ناحیه سینه هدف قرار دهد و پس از اینکه موفق به این کار می‌شود و جوان بر زمین می‌افتد همگی با صدای بلند فریاد کشیده و پایکوبی می‌کنند. این نظامی اسرائیلی از اینکه توانسته این جوان را هدف قرار دهد و از این لحظه فیلم بگیرد،  خنده بلندی سر می‌دهد و به همه تبریک می‌گوید، گویی در حال بازی و تفریح است. در پایان فیلم پیکر بی‌جان آن جوان روی دوش دوستانش به تصویر کشیده می‌شود!
 البته از این نوع جنایت‌ها از سوی نظامیان ارتش جنایتکاری که پایبند به هیچ ارزش اخلاقی و انسانی نیستند، بعید نیست لیکن روسیاهی و رسوایی برای کسانی می‌ماند که برای عادی ساختن روابط با این رژیم قاتل دست و پا می‌شکنند. فلسطینی‌ها از ۳۰ مارس(10 فروردین) جنبش اعتراض‌آمیز موسوم به «راهپیمایی بازگشت» را همزمان با سالگرد «روز زمین» آغاز کرده‌اند، هدف آنها از این اعتراضات درخواست احیای «حق بازگشت آوارگان فلسطینی» و لغو محاصره غزه توسط اسرائیل است. این اعتراضات تا ۱۵ مه(25 اردیبهشت)، سالروز اشغال فلسطین(روز نکبت) ادامه خواهد داشت. از زمان آغاز این اعتراضات، درگیری‌هایی میان فلسطینی‌ها و ارتش رژیم صهیونیستی صورت گرفته و منجر به شهادت ۳۲ فلسطینی و زخمی شدن 3000 تن شده که از زمان جنگ ۲۰۱۴ میان ارتش رژیم صهیونیستی و جنبش حماس بی‌سابقه بوده است.
آغاز درگيري‌ها در رام‌الله
شبکه خبري العالم اما به نقل از منابع فلسطيني اعلام کرده با يورش نيروهاي اشغالگر صهيونيستي به روستاي المغير در شمال شهر رام‌الله در مرکز کرانه باختري رود اردن، درگيري‌هاي شدیدی ميان فلسطينيان و نيروهاي اشغالگر آغاز شده است. رئيس آموزش و پرورش مناطق جنوب شهر الخليل نیز گفته نظاميان صهيونيست از دوشنبه شب شروع به تخریب مدارس کرده و مدرسه ابتدايي «زنوتا» واقع در شرق شهرک الظاهريه را تخريب کردند. مدرسه زنوتا در جنوب الخليل و شش مدرسه ديگر تحت عنوان مدارس چالشي محسوب مي‌شوند که وزارت آموزش و پرورش فلسطين به تازگي در مناطقي که هدف حمله نظاميان صهيونيست قرار دارند، احداث کرده است.