kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
گزارش رویترز از برده‌داری نوین

کارگرانی که در انگلیس کتک می‌خورند و حقوق نمی‌گیرند!

رویترز در گزارشی با عنوان برده‌داری نوین در لندن نوشته : هزاران کارگر مهاجر اروپایی بخش ساختمان سازی در لندن بدون دستمزد کار می‌کنند و مورد سوءاستفاده لفظی و فیزیکی هم قرار می‌گیرند.

برده‌داری هنوز در انگلیس منسوخ نشده است.آژانس ملی جرایم انگلیس چندی پیش در گزارشی اعلام کرد «برده‌داری مدرن و قاچاق انسان در تمام شهرهای بزرگ انگلیس وجود دارد و مردم عادی روزانه با این قربانیان روبرو می‌شوند.» براساس گزارش این مرکز انجام بیش از 300 اقدام مشخص کرده که تمام شهرهای بزرگ در این کشور به برده‌داری مدرن و قاچاق انسان مبتلا هستند.
آژانس ملی جرایم انگلیس در گزارش خود هشدار داده بود در بخش‌های مربوط به فرآیند تولید مواد غذایی، ماهیگیری، کشاورزی، ساختمان‌سازی، کارگران خانگی و مراقبتی و کارواش‌ها برده‌داری رایج است و در آنها از قربانیان به عنوان کارگر استفاده می‌شود. همچنین قربانیان برده‌داری و قاچاق انسان مورد سو‌ء استفاده جنسی هم قرار می‌گیرند. بسیاری از این قربانیان حتی در سنین پایین به خانواده‌های انگلیسی فروخته می‌شوند.
خبرگزاری رویترز اما در گزارش دیگری از وجود برده داری در صنعت ساختمان سازی انگلیس خبرداده و نوشته: «صنعت ساختمان در انگلیس که شاهد حضور ده‌ها هزار نیروی کار مهاجر اروپایی در شرایط خطرناک از لحاظ ایمنی و بدون پرداخت مناسب حقوق و دستمزد است و مورد انتقاد موسسات خیریه قرار دارد، با معضل برده‌داری نوین روبروست.»
بر اساس این گزارش دست کم چند هزار نفر کارگر مهاجر اروپایی بخش ساختمان سازی در لندن از کشورهای اروپایی مانند روسیه و لهستان کارهایی را بدون دستمزد انجام داده و مورد سوءاستفاده لفظی و فیزیکی قرار گرفته‌اند.به گفته نهاد خیریه موسوم به «تمرکز بر استثمار نیروی کار»، صنعت ساختمان انگلیس که دولت این کشور معتقد است سالانه صد میلیارد پوند به اقتصاد کمک می‌کند و برای بیش از 2 میلیون و 300هزار نفر نیز شغل ایجاد کرده است یکی از بخش‌هایی است که از بیشترین احتمال ظهور برده داری نوین برخوردار است.به گفته نهادهای خیریه، دست کم سیزده هزار کارگر در سراسر انگلیس قربانی کار اجباری، استثمار جنسی و کار بیش از حد هستند.