kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۶۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
در اقدامی نادر

روسیه سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

وزارت‌خارجه روسیه سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو را احضار کرد و خواستار ارائه توضیح درباره حمله اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به پایگاه «تی-4» سوریه شد.

وزارت خارجه روسیه در اقدامی کم‌سابقه، سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو را احضار کرد و خواستار توضیح درباره حمله یکشنبه گذشته جنگنده‌های ارتش این رژیم به پایگاه هوایی «تی-4» در استان «حمص» سوریه شد.پیش از این، «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه هم رژیم تل‌آویو را به خاطر این حمله، سرزنش کرده و حمله مذکور را «بسیار خطرناک» دانسته بود. روزنامه «دیلی 20» انتقاد مقامات مسکو از سران رژیم اسرائیل را غیرمعمول دانست و نوشت، این نوع اقدامات اسرائیلی‌ها معمولا با سکوت مسکو همراه می‌شد.
در همین حال، «پیتر لرنر» سخنگو و از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی به سایر سران تل‌آویو یادآور شد که روسیه از این پس دیگر به اسرائیل اجازه چنین حملاتی را نخواهد داد.
بامداد یکشنبه گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پایگاه «تی-4» در استان حمص سوریه را هدف قرار دادند. این حمله، شماری کشته و زخمی برجای گذاشت که 7 تن از این شهدا، ایرانی هستند. پدافند هوایی سوریه هم در این ماجرا، توانست موشک شلیک شده صهیونیست‌ها را در هوا هدف قرار دهد و منهدم کند.