kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰

اسرائیل با حمله موشکی به فرودگاه «تی 4» پازل تکفیری‌ها در «دوما» را تکمیل کرد

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک فرودگاه نظامی سوریه، توطئه شیمیایی تروریست‌های تکفیری و آمریکا در شهر «دوما» را تکمیل کردند.

 
  سرویس خارجی -

تلویزیون سوریه اعلام کرده، پایگاه هوایی «تی-4» در حومه «حمص» بامداد شنبه هدف چندموشک قرار گرفت و بر اثر این حمله، شماری کشته و زخمی شدند. این منبع در عین حال افزود سامانه‌های پدافند هوایی سوریه هشت فروند موشک شلیک شده به سمت این فرودگاه را (در هوا) منهدم کرده‌اند. «تی-4» که در استان حمص و در 60 کیلومتری شهر تاریخی «تدمر» واقع شده، 54 آشیانه هواپیما را در خود جای داده و دارای دو باند فرود اصلی و همین تعداد  باند فرعی است. این فرودگاه که نام دیگر آن، «تیاس» است، بزرگترین فرودگاه نظامی ارتش سوریه محسوب می‌شود.
ابتدا گمان می‌رفت که آمریکا دست به این حمله موشکی زده است، ولی بعدا «لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت، نیروی هوایی به تازگی از عملیات در سوریه بازگشته است! این اظهارات نشان داد که حمله مذکور، کار ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. البته، هر چند آمریکا این حمله را از جانب خود ندانست، ولی امکان ندارد که رژیم صهیونیستی بدون هماهنگی با آمریکا، دست به چنین کار خطرناکی بزند.
برخی گزارش‌ها حاکی است 4 نفر از مدافعان ایرانی حرم در این حملات به شهادت رسیده‌اند.
تکمیل توطئه شیمیایی
حمله صبح یکشنبه رژیم صهیونیستی به سوریه یکبار دیگر نشان داد که اقدامات علیه دولت سوریه، کاملا هماهنگ و براساس یک تقسیم کار پنهانی صورت می‌گیرد.
بیش از یک ماه است که رسانه‌ها و مقامات غربی جنجال گسترده‌ای را درباره احتمال استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی علیه مردم «غوطه شرقی» راه انداخته‌اند.
در این میان، دولت سوریه هم علاوه بر اینکه کل ماجرا را یک سناریو و توطئه جدید علیه نظام سوریه دانسته، تصاویری از سلاح‌های شیمیایی توقیف شده در غوطه‌شرقی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد و با این اقدام خود، عملا مشخص کرد که کل ماجرا، یک توطئه کثیف است.
اما، علی‌رغم این افشاگری‌ها، اوایل هفته جاری گروه تروریستی موسوم به «جیش‌الاسلام» در شهر «دوما» دست به حمله شیمیایی زد و سپس، مدعی شد که دولت سوریه چنین کاری کرده است.
خوشبختانه، توطئه زمانی صورت گرفت که هیچ فرد عاقلی نمی‌تواند آن را به دولت سوریه نسبت دهد، چون ارتش سوریه دست برتر را دارد و در حال فتح آخرین سنگرهای جیش‌الاسلام بوده است.
ولی به هر حال، در اوج اتهام‌زنی غرب به سوریه و در حالی که شورای امنیت نیز عصر دیروز نشست (بی‌حاصلی را) در ارتباط با ماجرای دوما برگزار کرده، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دست به حمله مذکور زده است.
در هر صورت، این ماجراهای پی در پی، به خوبی نشان می‌دهند که غرب و رژیم اسرائیل به قدری درمانده شده‌اند که دیگر حتی به دنبال دست و پا کردن یک بهانه قابل توجیه هم نیستند و کار خودشان را انجام می‌دهند.
البته، ناگفته نماند هرچند آمریکا و فرانسه اعلام کرده‌اند که به حمله شیمیایی دمشق، «واکنش جدی و مشترک» نشان می‌دهند، و یا هر چند سناتور آمریکایی «جان مک کین» از «دونالد ترامپ» خواسته، سوریه را مانند گذشته، هدف قرار دهد، ولی واقعیت این است که حمله هم برای آمریکا و هم برای فرانسه، ریسک بزرگی است و ممکن است آنها را وارد شرایط ناخواسته‌ای بکند. البته بعید نیست که آمریکایی‌ها برای حفظ آبرو هم که شده، تعدادی موشک به سمت سوریه شلیک کنند. در مجموع، ماجراهای اخیر یکبار دیگر نشان داد که دست آمریکایی‌ها و غربی‌ها در سوریه، چندان هم باز نیست.
شادی‌ ساکنان غوطه شرقی
ساکنان غوطه شرقی اما پس از پیروزی‌های گسترده ارتش سوریه و توافق آتش‌بس برای خروج تروریست‌های جیش‌الاسلام از دوما، به خیابان‌ها آمدند و به جشن و پایکوبی پرداختند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ساکنان غوطه شرقی از جمله اهالی روستای «حرجله» که بسیاری از آنها به عنوان سپر «انسانی» در دست تروریست‌ها اسیر بوده‌اند، بعد از پیروزی‌های ارتش سوریه به خیابان‌ها آمدند و در حمایت از «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و ارتش این کشور شعار سر دادند.
خبرنگار الاخباریه گفت: هزاران نفر در میدان حرجله تجمع کرده‌اند و از پیروزی‌های ارتش در روستاهای غوطه شرقی شادمان هستند.
تجمع‌کنندگان پارچه نوشته بزرگی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود از ارتش عربی سوریه می‌خواهیم قصاص و انتقام ما را از جیش‌الاسلام تروریست و وابسته به عربستان سعودی بگیرد.
یکی از این افراد تصریح کرد: من نخستین فردی بودم که پرچم سوریه را در میدان اصلی این منطقه برافراشتم. ما از ارتش سوریه تشکر می‌کنیم و از آن می‌خواهیم کشور را از لوث تروریست‌ها پاک کند.
یکی دیگر از تجمع‌کنندگان گفت: اهالی دوما همگی پرچم‌های سوریه را بالا خواهند برد و به آغوش میهن باز خواهند گشت. کشورهای خلیج‌فارس از جمله عربستان سعودی که یک کشور حامی وهابیت است، در ریختن خون سوری‌ها نقش داشته‌اند.
گفتنی است که با خروج 39 اتوبوس حامل تروریست‌ها از شهر دوما، این شهر به زودی تحت کنترل کامل ارتش سوریه قرار خواهد گرفت.