kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۵۸۲
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
هشدار سازمان جهانی بهداشت

کمبود شدید دارو در غزه جان صدها فلسطینی را تهدید می‌کند

چند روز پس از جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این باریکه به شدت با کمبود دارو و تجهیزات پزشکی مواجه شده و برای نجات جان کودکان مجروح باید دارو وارد کرد. صهیونیست‌ها در دو جمعه پی‌در‌پی گذشته، 3000 نفر را مجروح کرده و 32 تن را به شهادت رسانده‌اند.




«محمود ضاهر»، مدیر دفتر سازمان جهانی بهداشت در غزه می‌گوید وضعیت ساکنان غزه به شرایط دشوار و بغرنجی رسیده و حملات بی‌وقفه صهیونیست‌ها به این منطقه موجب کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی شده است.
به گزارش ایسنا، وی این را هم گفته که ۴۵ درصد از داروهای اساسی تمام شده‌اند و این تاثیر بسزایی بر خدمت‌رسانی نه فقط به مجروحان بلکه به تمامی فلسطینیان ساکن نوار غزه خواهد داشت.
مدیر دفتر سازمان جهانی بهداشت در غزه با‌ اشاره به تظاهرات اخیر مردم غزه که در اعتراض به‌اشغالگری صورت گرفته تاکید کرد، افزایش تعداد مجروحان به 3000 نفر در تشدید این شرایط و کمبود دارو تاثیر زیادی داشته است.
به گفته «ضاهر»، تلاش‌هایی برای ورود ۱۸ کامیون دارو از وزارت بهداشت فلسطین در رام‌الله صورت گرفته است اما رژیم صهیونیستی باید مجوز آن را صادر کند و تاکنون چنین اقدامی انجام نشده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد که «شمار زیادی از مجروحان راهپیمایی‌های بازگشت و بیماران فلسطینی باید به منظور درمان به بیمارستان‌ها و مراکز تخصصی در خارج اعزام شوند اما با وجود بسته بودن گذرگاه‌ها چنین امری امکان‌پذیر نیست.»
گفتنی است صبح روز گذشته رژیم صهیونیستی یک پایگاه در نوار غزه را بمباران کرد. شاهدان عینی می‌گویند هواپیماهای رژیم ‌اشغالگر یک پایگاه متعلق به گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس در منطقه بیت لاهیا را با دو موشک هدف قرار دادند که منجر به وارد شدن خسارت‌هایی به این پایگاه شد، اما تلفات جانی در پی نداشت.