kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۵۷۹
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹

بن‌سلمان، پدرجد تکفیری‌ها درمیان اعتراضات مردمی وارد پاریس شد

فرانسوی‌ها با مشاهده میزبانی دولتمردانشان از بن سلمان، ولیعهد سعودی در خیابان‌های پاریس تجمع کردند و علیه جنایات این کشور در یمن شعار دادند.

 

«محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی با کشتار مردم بیگناه یمن تبدیل به یک جنایتکار جنگی تمام عیار در عرصه بین‌المللی شده و از همین رو سفرهای وی به کشورهای مختلف با تظاهرات مردمی مواجه می‌شود. اسفندماه گذشته وی در حالی با تاخیر به انگلیس سفر کرد که مردم این کشور واکنش‌های بسیار شدیدی علیه این سفر داشتند و با برگزاری تظاهرات خواستار محاکمه وی می‌شدند. حالا همین داستان در فرانسه جریان دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد بن سلمان» دیروز در سفری سه روزه وارد پاریس شد. این در حالی است که معترضان به سفر ولیعهد سعودی با در دست داشتن پرچم یمن و سر دادن شعارهایی علیه جنایت‌های سعودی در این کشور، به این سفر اعتراض کردند. گروه موسوم به «صلح برای یمن»، با برگزاری تجمعی اعتراض‌آمیز در برابر برج ایفل در پاریس و در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی علیه جنایت‌های رژیم آل‌سعود در یمن، خواستار پایان بمباران و کشتار مردم یمن شدند. آنها همچنین اعلام کردند هدفشان از این تجمع ارسال این پیام به ولیعهد سعودی است که باید بمباران یمن متوقف شود. تظاهر کنندگان همچنین تاکید کردند سعودی‌ها احترامی برای حقوق بشر قائل نیستند.
ورود «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به «پاریس» نگرانی گروهی از نمایندگان پارلمان این کشور را درخصوص صادرات تسلیحات به «ریاض» برانگیخته است. به گزارش فارس، یکی از مقامات وزارت دفاع فرانسه در این زمینه گفته، در ارتباط با مقامات سعودی، فرانسه راهبرد جدیدی برای صادرات تسلیحات طرح‌ریزی کرده است که مدیریت آن تاکنون بر عهده سازمان فرانسوی ODAS (سازمان فرانسوی مدیریت منافع دفاعی فرانسه در عربستان) بوده است.
 خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» هم در این زمینه گزارش داده شماری از نمایندگان پارلمان فرانسه خواستار تحقیقات درباره صادرات تسلیحات فرانسه به ریاض شده‌اند و درخواستی را برای تشکیل یک کمیسیون 30 نفری برای تحقیق درباره مشارکت پاریس در جنگ ریاض در یمن شده‌اند. در حالی که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برای تعلیق فروش سلاح به ریاض با توجه به مشارکت عربستان در جنگ مرگبار یمن تحت فشار قرار گرفته است، برخی منابع می‌گویند که دو کشور فرانسه و عربستان احتمالاً قرارداد 600 میلیون یورویی برای خرید حدود 40 قایق گشت‌زنی نیروی دریایی ساخت شرکت فرانسوی سازه‌های مکانیکی نرماندی (CMN) به امضا خواهند رساند.