kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۴۸۷
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
توطئه کثیف تکفیری

تروریست‌ها با حمله شیمیایی به دوما 150 شهروند سوری را کشتند

تروریست‌ها و حامیان آنها در آستانه آزادسازی کامل منطقه «غوطه‌شرقی» دمشق، بالاخره سناریوی شیمیایی را به اجرا درآوردند و پس از کشتن 150 غیرنظامی، انگشت اتهام را به سمت ارتش سوریه گرفتند!
سرویس خارجی-

تا چند روز قبل همه‌چیز در غوطه‌شرقی به خوبی پیش‌ می‌رفت و تروریست‌ها گروه گروه به همراه اعضای خانواده‌های خود، غوطه‌شرقی را به سمت شهر «ادلب» ترک می‌کردند.
اما اواخر هفته قبل تروریست‌های «جیش‌الاسلام» با نقض آتش‌بس، مناطق مسکونی دمشق را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار داده و جان چهار نفر را گرفتند و 22 تن دیگر را نیز زخمی کرده‌اند.
این اقدام گروه تروریستی موسوم به «جیش الاسلام» که در شهر «دوما» حضور دارد، ارتش سوریه را مصمم کرد تا با پیشروی خود، کار جیش‌الاسلام را یکسره کند.
در این پیشروی استحکامات تروریست‌ها درهم کوبیده شد و در حالی که شهر «دوما» در غوطه‌شرقی در آستانه آزادسازی بود، سناریوی شیمیایی صبح روز یکشنبه توسط تروریست‌ها و حامیان آنها، به اجرا درآمد. سناریویی که طی شش‌ماه گذشته، آمریکا به طور جدی به دنبال اجرای آن بوده است.
صبح یکشنبه تروریست‌ها تصاویری از یک بیمارستان پخش کرده و مدعی شده‌اند که افراد حاضر در آن، بر اثر استنشاق گازهای سمی شلیک شده توسط ارتش سوریه مسموم شده‌اند.
اما نکته جالب توجه این که ارتش سوریه که در میادین دست برتر را دارد و فا‌صله زیادی با نابودی تکفیری‌ها ندارد، هیچ نیاز و دلیلی برای استفاده از این‌گونه سلاح‌ها ندارد. اما تکفیری‌ها انگیزه لازم و کافی برای ارتکاب چنین جنایاتی را دارند.
در هر حال، تروریست‌ها ابتدا اعلام کرده‌اند 70 نفر در حمله شیمیایی مذکور کشته شده‌اند. ساعاتی بعد شبکه «الجزیره» این تعداد را 150 نفر اعلام کرد.
جنجال آمریکا
در حالی که متهم کردن دمشق به حمله شیمیایی، مبنای سستی دارد و به قول کارشناسان، ارتش سوریه در حالی که آخرین سنگرها را فتح می‌کرد، دلیلی نداشت از سلاح‌ شیمیایی استفاده کند، با این حال، آمریکا و رسانه‌های غربی- عبری و عربی جنجال‌های زیادی را علیه سوریه راه انداخته‌اند.
به گزارش ایسنا، «هدر ناوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، که دولت متبوعش هم‌اکنون از کشتار فلسطینیان مظلوم به دست صهیونیست‌ها در نوار غزه را حمایت می‌کند، برای ماجرای دوما اشک تمساح ریخت و طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «این گزارش‌ها وحشتناک هستند و چنانچه مورد تأیید قرار بگیرند، ما خواستار واکنش فوری جامعه بین‌المللی می‌شویم.»
سخنگوی وزارت‌ خارجه آمریکا، در ادامه مدعی شد: «روسیه با حمایت تزلزل‌ناپذیر از رژیم اسد، نهایتا مسئول این حملات وحشیانه است.»
واکنش مسکو
وزارت خارجه روسیه اما به جنجال دوما، واکنش نشان داد و طی جملات هشدار‌آمیزی به آمریکا، اعلام کرد: «مداخله نظامی (آمریکا) در سوریه با بهانه‌های ساختگی و در مکان‌هایی که نیروهای روسیه مستقر هستند، پیامدهای بسیار جدی به دنبال خواهد داشت.»
وزارت خارجه روسیه در این بیانیه تاکید کرد: «فریب‌ها درباره حملات با استفاده از گاز کلر یا دیگر مواد سمی توسط نیروهای دولت سوریه همچنان ادامه دارد. یکی دیگر از این فریبکاری‌ها متهم کردن دمشق به نقش داشتن در حمله شیمیایی در دوما است. در عین حال این اتهامات با ارجاعاتی به کلاه‌سفیدها مطرح شده که اقداماتی را در همراهی با تروریست‌ها انجام داده‌اند و نیز ارجاعاتی به سازمان‌های به اصطلاح انسان‌دوستانه مستقر در انگلیس و آمریکا.»
واکنش دمشق
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هم به نقل از یک منبع رسمی این کشور، اعلام کرده: «شاخه‌های رسانه‌ای جیش‌الاسلام مجددا اکاذیبی را درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح‌ شیمیایی در دوما منتشر کرده‌اند و از این طریق، می‌خواهند در پیشروی ارتش کارشکنی کنند.»
بنابراعلام این منبع ارتش سوریه که با اراده و به سرعت در حال پیشروی در دوما است، نیازی به استفاده از سلاح شیمیایی ندارد. نمایش‌های شیمیایی در حلب فایده‌ای نداشت و در غوطه‌شرقی نیز برای تروریست‌ها و حامیان آنها، فایده‌ای نخواهد داشت.» دولت سوریه مصمم به پاکسازی کامل خاک خود از وجود تروریست‌ها است.»
سایر رویدادها:
* انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر «الباب» سوریه، هشت کشته و 20 زخمی برجای گذاشت.
* سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد، آمریکا می‌خواهد به عنوان یک نیروی ضدایران، در سوریه بماند.