kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳

راهپیمایی مشترک مسلمانان و یهودیان در انگلیس علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

مسلمانان و یهودیان انگلیسی در کنار سایر اقشار مردم این کشور برای نشان دادن انزجار خود از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه راهپیمایی کردند.

سرویس سیاسی-

صدها تن از لندنی‌ها عصر روز شنبه در پاسخ به درخواست انجمن‌های غیردولتی فلسطینی در انگلیس دست به تظاهرات زده و در مقابل مقر پارلمان انگلیس در لندن تجمع کردند. آنها شعارهایی مانند «فلسطین آزاد است»، «مسلح کردن اسرائیل را متوقف کنید» و «تجاوزهای اسرائیل در غزه را متوقف کنید» را سر می‌دادند. در این اعتراض مردمی، تعداد زیادی از یهودیان در کنار مسلمانان  حضور داشتند و خواستار توقف کشتار مردم فلسطین شدند.
در جریان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در تظاهرات  «حق بازگشت» که از روز 10 فروردین و روزهای جمعه آغاز شده تاکنون ۳2 فلسطینی شهید و بیش از3000 تن دیگر زخمی شده‌اند.  «جرمی کوربین» رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس در این  تظاهرات از اقدام رژیم صهیونیستی و قتل عام  فلسطینی‌های غیرمسلح به شدت انتقاد کرد. وی از «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس هم خواست با حمایت از درخواست سازمان ملل، تحقیقات مستقلی درباره این جنایت‌ها انجام دهد و فروش سلاح به اسرائیل که ممکن است در راستای نقض قوانین بین‌المللی استفاده شود را متوقف کند.
اردن
در اردن نیز صدها شهروند اردنی در تجمع همبستگی با حق بازگشت آوارگان فلسطینی در مقابل مقر دبیرخانه حزب جبهه عمل اسلامی اردن در شهر امان شرکت کردند. در این تجمع تعدادی از رهبران اخوان المسلمین و فعالان آن هم حضور داشتند.  شمار زیادی از تونسی ها نیز شنبه شب با برگزاری راهپیمایی در خیابان «الحبیب بورقیبه» تونس پایتخت این کشور، وحشیگری‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را به شدت محکوم کرده و خواستار پشتیبانی مردم کشورهای اسلامی از آنها شدند.
به گزارش ایرنا، شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی شعارهایی از جمله «مقاومت مقاومت، نه صلح و نه سازش» و «لبیک لبیک یا اقصی» سر می دادند. در غزه نیز اتحاديه روزنامه‌نگاران فلسطيني روز گذشته تجمعي در محکوميت هدف قرار دادن يکي از روزنامه نگاران فلسطيني و شهادت وي به دست نظاميان صهيونيست برگزار کردند.