kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۲۲۲
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۴
در دومین جمعه تظاهرات غزه

پهپادها و تک‌تیراندازهای رژیم صهیونیستی تظاهرکنندگان فلسطینی را به خاک و خون کشیدند

در دومین جمعه راهپیمایی «حق بازگشت» در غزه، ۵ شهید و ۳۰۰ فلسطینی با تیراندازی مستقیم تک تیراندازها و پهپادهای رژیم صهیونیستی زخمی شدند تا ورق دیگری بر کارنامه جنایات مدعیان حقوق بشری و حامیان رژیم کودک کش اسرائیل افزوده شود.



سرویس خارجی -

 موج دوم راهپیمایی حق بازگشت بزرگ روز گذشته با مشارکت هزاران شهروند ساکن نوار غزه آغاز شد. هزاران فلسطینی برای مشارکت در نماز جمعه و شرکت در راهپیمایی‌های حق بازگشت، خود را به چادرهای «بازگشت» که در پنج نقطه از نوار غزه برپا شده است و 700 متر از دیوار مرزی نوار غزه با سرزمین‌های‌اشغالی فاصله دارد، رساندند.منابع فلسطینی اعلام کردند که بیش از 50 هزار نفر خود را به منطقه مرزی غزه با رژیم صهیونیستی رسانده و در حالی که برخی از آنان کفن پوش بودند تاکید کردند که برای شهادت آماده‌اند.
همزمان با آغاز این راهپیمایی‌، رژیم صهیونیستی منطقه مرزی نوار غزه را «منطقه بسته نظامی» اعلام کرد و این در حالی است که مقامات کاخ سفید در همدستی و حمایت از رژیم جنایتکار صهیونیستی ساکنان غزه را تهدید کرده بود که به مرزهای اسرائیل نزدیک نشوند. صهیونیست‌ها که جمعه گذشته (10 فروردین ماه) با تیراندازی مستقیم به تظاهرکنندگان در این منطقه 18 نفر را شهید و 2000 تن را زخمی کرده بودند، اعلام کرده بودند این بار نیز فلسطینی‌ها را می‌کشند!
فلسطینی‌های ساکن نوار غزه روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. فلسطینی‌ها با انجام این راهپیمایی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان‌اشاره می‌شود.
از آن روز تا کنون 22 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که با توجه به شهادت سه فلسطینی دیگر در روز گذشته تعداد شهدای فلسطینی به 25 نفر رسیده و تعداد مجروحان نیز از 2100 نفر گذشته است. هلال‌احمر فلسطین اعلام کرده 81 فلسطینی در راهپیمایی روز گذشته به ضرب گلوله نظامیان تک تیرانداز صهیونیست در نوار غزه زخمی شده‌اند که حال 5 نفر از آنها وخیم است. پهپادها نیز به سرکوب فلسطینیان کمک می‌کنند. سازمان ملل به صهیونیست‌ها نسبت به کشتار مجدد فلسطینیان هشدار داده بودند.
فلسطینی‌ها با آتش زدن لاستیک سعی درمقابله با گازهای‌اشک‌آور را داشتند که همین مسئله موجب شد ستون‌های دود و آتش در این منطقه به آسمان کشیده شود و نظامیان صهیونیست برای سرکوب فلسطینی‌ها از پهپاد و هلی کوپترهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کردند استفاده کردند و تعداد زیادی از تظاهرکنندگان را به خاک و خون کشید. در تظاهرات روز جمعه در نوار غزه فلسطینی‌های خشمگین تصاویر سلمان بن عبدالعزیز پادشاه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و نیز بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند. در روزهای اخیر محمد بن سلمان در گفت‌و‌گو با مجله آمریکایی آتلانتیک، آشکارا رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت و از داشتن منافع مشترک بسیار زیاد با تل‌آویو خبر داد. این اظهارات باعث خشم فلسطینی‌ها و به آتش کشیده شدن تصاویر پادشاه و ولیعهد عربستان شد. برخی ازتحلیلگران معتقدند فلسطینی‌ها از حصار مرزی رد و وارد فلسطین‌اشغالی می‌شوند و قیام مردمی فلسطین آنچنان فراگیر و گسترده خواهد شد که به فروپاشی و نابودی زود هنگام رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد. انشاءالله.