kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۱۸۸
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶

خونین‌ترین کودک‌کشی آل‌سعود در یمن به روایت یونیسف

یونیسف جنایت آل‌سعود در استان الحدیده را خونبارترین کشتار کودکان در سه سال گذشته در یمن دانست. در این جنایت 29 غیرنظامی که غالباً زن و کودک بودند، به طرز دلخراشی قتل عام شدند.

 

جنگنده‌های سعودی روز دوشنبه با حمله به اردوگاه آوارگان در بخش صالح شهر الحالي استان الحديده 29 غيرنظامي يمني که اغلب آنها زنان و کودکان بودند را به شهادت رساندند. این جنایت آل‌سعود با واکنش یونیسف مواجه شد. به گزارش ایسنا، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در بیانیه‌ای گزارش داده سازمان ملل درباره کشته شدن تعدادی کودک در حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به شهر ساحلی الحدیده واقع در غرب یمن تحقیقاتی را انجام داد. نام تعدادی کودک در لیست مفقودی‌ها ثبت شده و عملیات خارج کردن زخمی‌ها و کشته‌ها از زیر آوار همچنان ادامه دارد. یونیسف در ادامه این کشتار را خونبارترین کشتار در حق کودکان یمنی از زمان آغاز حملات علیه این کشور در 3 سال گذشته دانست.
استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در این باره اظهار داشت:« غیرنظامیان یمنی به دلیل ادامه جنگ در این کشور هزینه سنگینی را می‌پردازند.» همچنین یک منبع پزشکی در گفت وگو با المیادین اعلام کرد، بیشتر قربانیان این حمله زنان و کودکان هستند و ۱۲ کودک کمتر از ۱۵ سال و یک نوزاد شش ماهه و سه زن در این حمله کشته شدند. تصاویر منتشر شده از اجساد این کودکان بسیار دردناک و تکان دهنده است.
انتقام
از سوی دیگر منابع سعودی اعلام کردند که انصارالله یمن یک نفتکش سعودی را در نزدیکی سواحل یمن هدف قرار داده است. یک منبع یمنی نیز بیان کرد، نفتکش سعودی پس از رصد تحرکات شناورهای ائتلاف سعودی هدف قرار گرفت. به گفته این منبع یمنی، این نفتکش با موشک زمین به دریا هدف قرار گرفته است.
 این منبع یمنی اعلام کرد، نفتکش سعودی در دریای سرخ در واکنش به جنایت روز دوشنبه جنگنده‌های ائتلاف ضد یمن هدف قرار گرفته است. همزمان ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف ضد یمن این خبر را تأیید کرد. البته وی مدعی شد که این نفتکش آسیب زیادی ندیده است و به مسیر خود ادامه داده است!