kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴

حمله مشترک آمریکا و افغانستان به یک مدرسه در قندوز 55 کشته و 100 زخمی برجای گذاشت

حمله هوایی مشترک آمریکا و دولت افغانستان به یک مدرسه علوم دینی در ولایت «قندوز»، مرگ 55 غیرنظامی و جراحت 100 نفر دیگر را به دنبال داشت.

طبق گزارش‌های منتشر شده حمله هوایی مشترک آمریکا و افغانستان به مدرسه دینی موسوم به «دارالعلوم هاشمیه» در شهرستان «دشت ارچی» ولایت قندوز، که دیروز اتفاق افتاد، جان 55 غیرنظامی را گرفته و بیش از 100 مجروح برجای گذاشته است.
به گزارش تسنیم، «حمیدالله حمیدی» فرمانده پلیس قندوز در این باره اعلام کرده: «در این حمله، زنان و کودکان نیز کشته شده‌اند.»
«نیازمحمد عمرخلیل» فرمانده پلیس دشت ارچی نیز گفته نیروهای خارجی از چند روز پیش برای انجام این عملیات آماده شده بودند. پیش از این اعلام شده بود این عملیات علیه رهبران طالبان صورت گرفته است.
طالبان اما کشته شدن اعضای خود را در این حمله، تکذیب کرده و دولت کابل را در شرایط دشواری قرار داده است طوری که باید مشارکت خود در این جنایت آمریکا را برای افکار عمومی افغانستان، توجیه کند.
تا عصر دیروز مقامات کابل پاسخ قانع‌کننده‌ای به این فاجعه نداده بودند.
به اعتقاد کارشناسان، سیاست آمریکا در افغانستانا، بسیار مبهم است و واشنگتن به طور جدی با طالبان نمی‌جنگد و حتی از عناصر داعش در افغانستان حمایت می‌کند.
این در حالی است که آمریکا هرچند وقت یکبار، دست به کشتار مردم افغانستان می‌زند. همدستی دولت کابل با واشنگتن در حملات به غیرنظامیان نیز جای تامل جدی دارد.