kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۰۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
ازسوی رهبران فلسطین مطرح شد

درخواست محاکمه رهبران رژیم صهیونیستی به اتهام کشتار وحشیانه غزه

در پی کشتار وحشیانه فلسطینی‌ها به دست صهیونیست‌های ‌اشغالگر و به راه انداختن حمام خون توسط آنها در غزه، رئیس‌دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) بر ضرورت تلاش برای محاکمه سران رژیم ‌اشغالگر قدس در دادگاه جنایی بین‌المللی تاکید کرد.

«اسماعیل هنیه» رئیس ‌دفتر سیاسی حماس در تماس تلفنی با «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب، درباره جنایت تازه ‌اشغالگران قدس علیه شرکت کنندگان در راهپیمایی مسالمت‌آمیز «بازگشت بزرگ» با وی به گفت‌وگو پرداخت و خواستار محاکمه رهبران رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب جنایت جنگی شد.
به گزارش خبرگزاری قدس، هنیه در این تماس با‌ اشاره به جنایت جمعه گذشته ‌اشغالگران قدس علیه شرکت‌کنندگان در راهپیمایی بازگشت در نوار غزه، بر اهمیت تلاش برای کشاندن پای سران سیاسی و نظامی رژیم ‌اشغالگر قدس به پای میز محاکمه در دادگاه جنایی بین‌المللی و مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد. وی همچنین با ‌اشاره به استفاده آمریکا از حق وتو خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی ویژه در این باره برای جلوگیری از مانع تراشی این کشور در برابر صدور قطعنامه درباره ملت فلسطین و قربانیان جنایات رژیم صهیونیستی شد. ساکنان نوار غزه جمعه گذشته و در سالگرد روز زمین (1۰ فروردین) دست به راهپیمایی گسترده در مرز این منطقه با فلسطین ‌اشغالی زده بودند که نظامیان صهیونیست به سوی مردم آتش گشوده و 18 نفر را به شهادت رسانده و بیش از 2000 نفر را زخمی کردند.
نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین صبح روز سه‌شنبه به سمت یک جوان فلسطینی در جنوب نابلس تیراندازی کردند و وی را به شهادت رساندند. صهیونیست‌ها مدعی شده‌اند این جوان در نزدیکی شهرک «آرئیل» قصد انجام عملیات شهادت طلبانه داشته و به همین دلیل به سمت او شلیک شده است.
از سوی دیگر، روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرده، فرماندهان ارتش اسرائیل در منطقه جنوبی می‌گویند با وجود انتقاداتی که به دلیل کشته شدن 18 فلسطینی در جریان تظاهرات‌های سالگرد روز زمین و مجروح شدن هزاران نفر دیگر متوجه ارتش است اما سیاست خود درمورد تیراندازی به سوی مردم نوار غزه را هرگز تغییر نمی‌دهند. «کوبی میدان» مجری رادیو رژیم صهیونیستی در واکنش به شهادت ۱۸ فلسطینی و مجروح شدن نزدیک به 200۰ نفر در صفحه فیس بوک خود نوشت: «من خجالت می‌کشم یک اسرائیلی هستم». بر اساس گزارش روزنامه «هاآرتص»، میدان در پی این اقدام از کارش اخراج شد.