kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۰۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳

پرده از چهره نفاق افتاد بن سلمان «اسرائیل» را به رسمیت شناخت

سرانجام پرده از چهره نفاق افتاد و ولیعهد سعودی در مصاحبه با یک نشریه آمریکایی ضمن حمله به ایران «اسرائیل» را علناً به رسمیت شناخت. وی این را هم گفت که دیگر لزومی ندارد اسلام گسترش یابد!
سرویس خارجی-

از زمان به قدرت رسیدن ملک سلمان روابط عربستان و رژیم صهیونیستی بسیار گرم شده و حمایت‌های پشت پرده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از طرح دونالد ترامپ برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس باعث نزدیک‌تر شدن روابط این دو رژیم شده است. اما سفر محمد بن سلمان به آمریکا و دیدار با رهبران لابی‌های صهیونیستی در این کشور باعث شد تا پرده از چهره نفاق آل‌سعود بیفتد. ولیعهد سعودی بلافاصله برای نخستین بار و به صورت کاملا علنی در مصاحبه با نشریه آتلانتیک موجودیت رژیم صهیونیستی را هم به رسمیت شناخت تا دیگر در اینکه این رژیمِ ساخته و پرداخته انگلیس کاملا در خدمت منافع رژیم صهیونیستی بوده است، حرفی باقی نماند.
ولیعهد سعودی در گفت‌وگو با مجله آتلانتیک آمریکا گفت، «در صورت تحقق صلح، منافع بسیاری بین اسرائیل و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و کشورهایی نظیر مصر و اردن وجود خواهد داشت.» وی درباره اینکه آیا به حق ملت فلسطین برای دستیابی بر بخشی از اراضی‌اشغالی اعتقاد دارد یا نه هم چنین پاسخ داد: «به تصور من این حق اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌هاست که در سرزمین خود زندگی کنند.» ولیعهد عربستان با ادعای اینکه «نسبت به حقوق ملت فلسطین و مسجدالاقصی نگران است» ادامه داد‌: «ما هیچ اعتراضی به موجودیت هیچ ملت دیگری نداریم.»(!)
 «بن سلمان» این را هم گفت که: «فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها حق داشتن کشور خود را دارند اما در عین حال باید ما توافق صلحی را برای تضمین ثبات برای همه و ایجاد روابط عادی داشته باشیم.... منافع بسیاری را عربستان می‌تواند با اسرائیل داشته باشد به خصوص که اقتصاد اسرائیل در مقایسه با حجم آن بسیار بزرگ است، اگر توافق صلحی وجود داشته باشد صلح موجب تبادل منافع بسیاری بین اسرائیل و کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس و کشورهایی نظیر اردن و مصر می‌شود.»
فتوای عجیب
از سوی دیگر در حالی که رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر با حمله به مردم فلسطین 18 تن را شهید و بیش از 2000 تن را زخمی کرده است مفتی‌های سعودی نیز به دفاع از اسرائیل پرداختند. در همین ارتباط، «صالح‌بن‌فوزان» عضو هیئت علما و کمیته دائمی فتوای عربستان اعلام کرد، تظاهرات و تحصن‌ها مربوط به مسلمانان نیست و از کارهای کفار است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز با استقبال از این فتوا اعلام کرد، فتوای مفتی سعودی یک چرخش تاریخی است. پیش از این نیز عبدالعزیز آل الشیخ مفتی اعظم عربستان اعلام کرده بود که برگزاری هرگونه تظاهراتی در دفاع از غزه بدعت به شمار می‌رود و از همین رو اقدامی حرام است!
اما بخش دیگری از سخنان بن سلمان به طرح اتهامات به ایران و برخی دیگر از بازیگران منطقه‌ای اختصاص داشت. در حالی که عربستان به «پدر جد تکفیری‌ها» معروف است و کشتار مردم بی‌گناه یمن تنها یکی از جنایت‌های ریاض است، بن سلمان در اظهاراتی کینه‌توزانه ایران و اخوان‌المسلمین را به همراه گروه‌های تندرو و تروریستی مثلث شرارت خواند! محمد بن سلمان با تکرار ادعاهای بی‌پایه و اساس علیه ایران، مدعی شد ایران بخشی از «مثلث شرارت» در منطقه است که قصد دارد بر آن حکمرانی کند.
بن‌سلمان به حماس، دشمن سرسخت رژیم صهیونیستی هم تاخت و آن را در صف کشورهای تهدیدکننده کشورش و منطقه خواند و مدعی شد: «ما نمی‌توانیم امنیت ملی عربستان را به خطر بیندازیم، ما در منطقه‌ای هستیم که القاعده، داعش،‌ حزب‌الله لبنان، حماس و ایران هستند.»(!)