kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۹۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶

کوتاه اقتصادی




* گمرک در بخشنامه‌ای اعلام کرد صدور مجوز واردات محصولات تراریخته کشاورزی مشمول مجوز سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش وزارت جهاد کشاورزی شده است. بر این اساس، محصولات کشاورزی در صورت تراریخته بودن علاوه بر رعایت مقررات و‌ ضوابط جاری و اخذ سایر مجوزهای ثبت سفارش و جهاد کشاورزی ملزم به اخذ مجوز از سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش وزارت جهاد کشاورزی شد.
* دبیر مجمع کارآفرینان کشور گفت: اینکه دولت تنها در 11 ماه گذشته اقلامی چون غذای سگ و گربه، میخ و زیرپوش وارد می‌کند نشان‌دهنده بی‌اعتمادی به تولید داخل است، لذا باید به تولید داخل اعتماد کرد و نسبت به آن فرهنگ‌سازی کرد.
* رئیس سازمان امور مالیاتی از تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تا ۳۱ فروردین خبر داد و گفت: با تسلیم اظهارنامه و درخواست کتبی از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم عدم ارائه اظهارنامه و تأخیر در پرداخت عوارض آن برخوردار شوند. به گزارش فارس، سید کامل تقوی‌نژاد، در بیانیه‌ای اعلام کرد: مؤدیان مالیاتی با تسلیم اظهارنامه و درخواست کتبی از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم عدم تسلیم کردن اظهارنامه در موعد مقرر و تأخیر در پرداخت عوارض آن برخوردار شوند.
* مصرف بنزین در کشور با اوج گرفتن مسافرت‌های نوروزی از حدود ۷۵ میلیون لیتر به روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر رسید. به گزارش فارس، مصرف بنزین در کشور با ۲۰ میلیون خودروی موجود و پلاک شده در کشور‌، روزانه ۷۵ میلیون لیتر است، اما به خاطر تعطیلات نوروزی و انجام سفرهای تفریحی و زیارتی خانوارهای ایرانی افزایش یافته است طبق آمار مرکز آمار که حدود ۲۳ میلیون خانوار ثبت شده و حدود ۲۰ میلیون خودرو در کشور هستند، مصرف بنزین و سوخت به خاطر سفرهای نوروزی افزایش یافته و به روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر رسیده است.