kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۹۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵

منع قانونی ازدواج‌های زیر ۱۸ سال ضرورت ندارد




یک مشاور و روانشناس با فرعی خواندن مسئله ازدواج‌های زیر ۱۸ سال گفت: هدف از پرداخت به این مسائل کمرنگ کردن مسائل اصلی جامعه است و ما اصلا مشکلی تحت عنوان ازدواج‌های زودرس در جامعه نداریم و مجلس باید به مسائل بسیار مهم دیگری که داریم بپردازد.
حمید حبشی در گفت‌وگو با عیارآنلاین درخصوص طرح ممنوعیت ازدواج افراد زیر ۱۸ سال گفت: برخی مسئله‌ای مطرح می‌کنند که ما در کشور با مشکل ازدواج‌های زودرس مواجه هستیم که کاملا ‌اشتباه است و ما اصلا چنین مشکلی در جامعه نداریم و مسئله کشور ما در یک هزارم هم چنین چیزی نیست و ما اگر قانون هم بگذاریم اتفاقی نمی‌افتد. ما مسائل بسیار زیادی داریم که مجلس باید به آنها بپردازد و نباید به این مسئله بی‌ارزش پرداخته شود.
حبشی افزود: عدم ازدواج یا ازدواج با قانون قابل مدیریت نیست و ممکن است ازدواج‌ها ثبت محضری نشوند ولی شرعی و غیرمحضری صورت می‌گیرد.
وی با ‌اشاره به تدوین این لایحه از طریق معاونت امور زنان رئیس‌جمهور گفت: هدف از پرداختن به این مسائل فرعی، کمرنگ شدن مسائل اساسی جامعه است و اگر در برخی مناطق کشور ازدواج‌هایی صورت می‌گیرد که دختر اختیار ندارد و به زور ازدواج می‌کند این مشکل باید با آموزش و فرهنگ‌سازی مرتفع شود و با قانون مشکلی حل نخواهد نشد.
حبشی با ‌اشاره به تبعات قانون شدن این موضوع گفت: اگر دختر خانمی برای فرار از رابطه نامشروع بخواهد سمت ازدواج بیاید تا مورد تعرض و سواستفاده قرار نگیرد قانون مانعش می‌شود و این اتفاق زحمت و ناملایمتی و خشونت را برای آن دختر خانم ایجاد می‌کند در واقع مصداق درست کردن ابرو و کور کردن چشم است.