kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۸۸۸
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
وزیر راه و شهرسازی:

طرح اتصال راه‌آهن رشت به قائمشهر در دست بررسی است

وزیرراه وشهرسازی گفت: طرح راه‌آهن رشت به آستارا در دست اجراست و ادامه مسیر رشت به قائمشهر در دست بررسی است.

عباس آخوندی درحاشیه آیین افتتاح هشت کیلومتراز چهار خطه شدن جاده هراز درگفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این طرح در شرایط فعلی در حد پیشنهاد مطرح است و پس از طرح مطالعاتی و دریافت مجوز این شبکه ریلی برای پیوستن مازندران به رینگ شبکه ریلی سراسری اجرا خواهد شد.
چهار خطه شدن هشت کیلومتر از جاده هراز با اعتبار 600 میلیارد ریال در محدوده «کلرد به چلاو »، «سیاه بیشه تا لهاش» و «بایجان لاسم» روز شنبه افتتاح و زیر بار ترافیک رفت.
وزیر راه و شهرسازی محور دیگر ریلی برای مازندران را اتصال راه‌آهن پردیس به لاریجان و آمل اعلام کرد و اظهارداشت که این پروژه هم‌اکنون در حال اجراست.
آخوندی با‌ اشاره به اینکه طرح چهارخطه (هراز - تهران- آمل) تا سال یک هزار و 400 تکمیل می‌شود ،گفت : حدود 101 کیلومتر از محور هراز در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد که تاکنون 64 کیلومتر از این محور چهار خطه شده است.
وی اضافه کرد : حدود هفت کیلومتر نیز زیرسازی آن خاتمه یافته و برای تعطیلات تابستانی زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد.
وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت : برای 30 کیلومتر انتهایی نیز کارگاه‌های جاده‌سازی در این محور فعال است و تلاش می‌شود تا در چهار سال آینده این محور تکمیل شود.
آخوندی دلیل طولانی شدن اجرای پروژه چهارخطه هراز را ناشی از وضعیت فیزیکی محور و ساخت تاسیسات و ابنیه اعلام کرد و گفت: برای ساخت هر کیلومتر از چهارخطه محور هراز نیاز به ایجاد تونل، دیوار و یا پل داریم که این تاسیسات کار ساخت را با تاخیر مواجه می‌کند و به نسبت سایر پروژه‌های راه‌سازی وقت‌گیرتر است.
وزیر راه و شهرسازی از شروع عملیات آزاد راه پردیس تا امامزاده هاشم به طول 24 کیلومتر برای یکپارچه سازی محور چهارخطه هراز خبر داد و گفت که این محور نیز به دلیل وجود تاسیسات و ابنیه هزینه بر است به طوری که برای هرکیلومترحدود یک هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
آخوندی اظهارداشت: برآورد می‌شود که برای 24 کیلومتر این محور حدود 22 هزار میلیارد ریال هزینه شود.
هراز با میانگین تردد روزانه 40 هزار دستگاه خودرو پرترافیک‌ترین محور مازندران- تهران است.