kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲

اعتراض مردم به وزیر راه در فرودگاه امام خمینی

پس از حضور وزیر راه‌و‌شهرسازی در فرودگاه امام خمینی برای بازدید نوروزی، جمعی از مردم، مراتب اعتراض خود را به وی از جهت تاخیر در پرواز‌ها اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در حاشیه بازدید عباس آخوندی از فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) تعداد زیادی از مسافران شرکت هواپیمایی آتا که پرواز آنها با تأخیر زیادی مواجه شده بود، مراتب اعتراض خود را به وزیر راه و شهرسازی اعلام کردند که عباس آخوندی وعده پیگیری داد.
گفتنی است، اسفند سال قبل هم وی در بازدید از فرودگاه مهرآباد در پاسخ به اعتراض فردی درخصوص تعرفه بالای پارکینگ این فرودگاه گفت: ‌باید از شما بیشتر هم بگیرند!!
وزیر راه و شهرسازی روز گذشته و در آستانه سفرهای نوروزی از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بر روند خدمات‌دهی به مسافران بازدید کرد و در حاشیه این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه امسال ۱۴ درصد به ظرفیت مسافری فرودگاه امام خمینی(ره) افزوده شده است.
آخوندی در ادامه همچنین با توجه به اینکه پروازهای زیادی در ایام نوروز انجام می‌شود، تلاش شد با توزیع پروازها در ساعات مختلف روز از تجمع پروازها و پیک پروازی در یک ساعت خاص جلوگیری شود که این موجب می‌شود آرامش بهتری در محیط فرودگاه برای مسافران فراهم شود.
وی ادامه داد: برخی از فعالیت‌ها نیز در راستای تسهیل تردد مسافر انجام شد که ممکن است از نظر ما کار بزرگی نباشد اما در تسهیل مدت زمان حضور مسافر در فرودگاه مؤثر است.
وزیر راه و شهرسازی با‌ اشاره به فعال شدن متروی فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: مسافران می‌توانند از هر نقطه شهر تهران با مترو به فرودگاه امام بیایند.آخوندی ادامه داد: همچنین پیش از این فقط دو ورودی بابت تحویل بار مسافر وجود داشت که با افزایش این ورودی‌ها به هفت ورودی، دیگر شاهد ایجاد صف‌های طولانی نخواهیم بود و مردم کمتر در صف برای بازرسی چمدان‌ها متوقف می‌شود.وی اضافه کرد: امیدواریم ترمینال سلام در تابستان ۹۷ وارد خدمات‌دهی شود؛ این ترمینال به‌اندازه ترمینال فعلی یعنی بیش از پنج میلیون نفر مسافر در سال ظرفیت دارد که با این افزایش ظرفیت قطعاً خدمات مناسب‌تری به مردم ارائه می‌شود.
به گفته وزیر راه‌وشهرسازی، همچنین فراخوان طراحی ترمینال ایرانشهر برای ظرفیت ۲۵ میلیون مسافر امسال انجام شد و پیش‌بینی می‌کنیم اجرای این ترمینال چهار تا پنج سال زمان ببرد.در ادامه این مراسم شهرام آدم‌نژاد مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار کرد: پارکینگ مسقف فرودگاه امام چند ماهی است بسته شده بود که از امروز بازگشایی می‌شود.وی با بیان اینکه هیچ تغییری در قیمت پارکینگ فرودگاه‌ها اعمال نشده است، گفت: به‌طور مداوم توصیه می‌کنیم مردم با وسیله نقلیه عمومی به فرودگاه بیایند، ضمن اینکه تلاش می‌شود مردم از خدمات‌دهی پارکینگ فرودگاه راضی باشند.