kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷

اخبار کوتاه از فوتبال

برنامه سفر تیم ملی به تونس
تیم ملی فوتبال ایران روز سوم فروردین در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی تونس خواهد رفت و ملی‌پوشان کشورمان طبق برنامه امروز راهی این کشور خواهند شد. طبق برنامه اعضای تیم ملی ساعت ۷:۳۰ صبح امروز تهران را به مقصد ترکیه ترک خواهند کرد و از آنجا مستقیما راهی تونس خواهند شد.
ساغلام دلخور از تراکتور ایران را ترک کرد!
ارطغرول ساغلام سرمربی ترک تبار که حدود دوماهی است هدایت تراکتورسازی را برعهده گرفته ، در روزهای پایانی سال 96 به مدیران این باشگاه شوک داد. ساغلام که در روز امضای قرارداد با تراکتورسازی 150 هزار دلار از مبلغ قراردادش را به صورت نقدی دریافت کرده بود، بابت پرداخت نشدن قسط دوم مطالباتش ناراحت است. مسئولان باشگاه تراکتورسازی باید حدود یک هفته قبل 80 هزار دلار از مبلغ قرارداد ساغلام را به عنوان قسط دوم به این مربی پرداخت می‌کردند اما این مسئله با تاخیر مواجه شد تا موجبات دلخوری ساغلام فراهم شود. ساغلام که دیشب با تعطیلی چند روزه تمرینات تراکتورسازی به دلیل عید نوروز راهی ترکیه شد، بدون اینکه دلخوری‌اش از پرداخت نشدن مطالبات را به باشگاه اعلام کند، در اقدامی ناگهانی توسط وکیل خود نامه‌ای به فدراسیون فوتبال نوشت. در نامه‌ای که وکیل سرمربی ترک تبار به فدراسیون فوتبال نوشته آمده که حدود یک هفته تاخیر در پرداخت مطالبات این مربی پیش آمده و در صورت عدم پرداخت این مبلغ شکایت رسمی خود را اعلام می‌کند. ساغلام با این کار به نوعی قصد داشته به مسئولان فدراسیون فوتبال و تراکتورسازی هشدار بدهد که اگر این پول پرداخت نشود، عواقب بعدی با مسئولان باشگاه خواهد بود.
هیئت فوتبال تهران به راه آهن کمک می‌کند
فریبرز محمودزاده مسئول برگزاری لیگ دسته یک فوتبال ایران اظهار کرد: امروز جلسه‌ای در دفتر سازمانی به اتفاق دبیر سازمان لیگ، رئیس ‌هیئت فوتبال و آقای رشیدی مدیرعامل باشگاه راه‌آهن برگزار کردیم. در این جلسه مقرر شد مدیرعامل باشگاه راه‌آهن برای پیگیری مشکلات این باشگاه با هیئت فوتبال تهران هماهنگ باشیم. باشگاه راه‌آهن تا این‌جای کار با همه موانع و مشکلات تیم را آماده مسابقه‌ها کرده است. رئیس‌هیئت فوتبال تهران قول داده که مشکلات این باشگاه را به حداقل برساند.
امیدواری دژاگه به بازی در جام جهانی
اشکان دژاگه که این روزها با همکاری مستقیم سرمربیان تیم ملی ایران و باشگاه ناتینگهام فارست و هم‌چنین کادر پزشکی هر دو تیم در حال انجام تمرینات ریکاوری است درباره آخرین شرایطش پس از عمل جراحی به سایت فدراسیون فوتبال گفت: دوران آسانی برای من نیست. فکر می‌کنم دشوارترین موقعیتی است که در دوران زندگی حرفه‌‌ای‌ام داشته‌ام. قبل از این آسیب‌دیدگی خیلی تلاش کردم که خودم را به انگلیس برسانم اما متاسفانه این مصدومیت پیش آمد. باید بگویم قسمت بود و آدم باید همیشه خدا را شکر کند. الان سعی می‌کنم که خودم را زود به شرایط خوب گذشته برسانم. دژاگه افزود: با این حال الان می‌توانم درباره آخرین وضعیتم بگویم که هر روز زیر نظر تیم ملی و باشگاه ناتینگهام فارست در لندن کار می‌کنم و با هم رو به جلو حرکت می‌کنیم. تیم ملی و کارلوس کی‌روش خیلی به من می‌رسند و حمایت‌های سرمربی تیم ملی انرژی خیلی مثبتی را به من داده است. کی‌روش و کارانکا با هم کار می‌کنند تا من بتوانم به زودی خودم را به شرایط خوب برسانم. آنها هم به من کمک می‌کنند و هم حمایت لازم را از من داشته‌اند و فیزیوتراپ تیم هم پشت من است و روی من کار می‌کند. وی با بیان اینکه این خواست خداست که بتوانم خودم را به جام جهانی برسانم یا نه، گفت: امیدوارم همه چیز ان‌شاءالله به خوبی انجام شود. هنوز تا جام جهانی زمان وجود دارد و من هر کاری انجام می‌دهم که بتوانم خودم را برای کمک به تیم ملی برسانم.
دوباره تعطیلات، دوباره مشکل مالی برای پارس جنوبی
باشگاه پارس جنوبی جم که یک باشگاه نوپا محسوب می‌شود و تیم فوتبال آن توانست در عرض هفت سال خودش را به لیگ برتر برساند، خودش را به عنوان یک باشگاه کم حاشیه معرفی کرده است اما آنها در تعطیلات نیم فصل و در تعطیلات یک ماهه لیگ برتر که در حال سپری شدن است با مشکل مالی روبه‌رو هستند.آن‌ها این بار هم مانند مشکل مالی که در نیم‌فصل نخست با آن روبه‌رو بودند، به خاطر عدم پرداخت بودجه از سوی وزارت نفت، نتوانستند حقوق بازیکنان را پرداخت کنند. باشگاه پارس جنوبی قرار بود پیش از آغاز سال نو ۲۰ درصد از قرارداد بازیکنانش را پرداخت کند اما این کار عملی نشد. در آذر ماه بود که سعید فائقی عضو شورای تربیت بدنی وزارت نفت اعلام کرد که این وزارت در پیگیری مشکلات باشگاه‌های پارس جنوبی و صنعت نفت شانه خالی نمی‌کند. باید دید واکنش وزارت نفت به مشکلات اخیر پارس جنوبی چه خواهد بود و آیا آنها در راستای پرداخت حقوق بازیکنان این تیم اقدامی انجام می‌دهند یا نه؟
معینی: به زودی سرمربی تیم امید را انتخاب می‌کنیم
فریدون معینی رئیس‌کمیته جوانان درباره وضعیت انتخاب کادر فنی تیم ملی امید اظهار داشت: با جلساتی که داشتیم و بررسی‌های صورت گرفته و حساسیت‌هایی که وجود دارد تصمیم بر این شد؛ به زودی انتخاب کادر فنی تیم امید صورت بگیرد و به طور حتم گزینه اصلح برای تیم امید ایران انتخاب خواهد شد.وی افزود: برای انتخاب کادر فنی تیم امید ایران هم با مربیان ایرانی و هم خارجی صحبت‌هایی داشته‌ایم. براین اساس در حال بررسی نهایی هستیم تا مربی تیم امید را تعیین کنیم. معینی تصریح کرد: تا ۱۰ اردیبهشت فرصت داریم که موافقت شرکت در بازی‌های آسیایی را اعلام کنیم و تا نهم تیرماه هم فرصت برای ارسال اسامی هست. به طور حتم با تصمیم‌گیری مناسب به جمع‌بندی نهایی خواهیم رسید. ولی در اولین فرصت سرمربی معرفی و از بعد از عید هم سه اردوی پاره وقت برگزار خواهد شد و با تعطیلی لیگ به طور کامل تا بازی‌های جاکارتا اردو به صورت مدون انجام خواهد شد و خوشبختانه در تقویم لیگ هم این بازی‌ها دیده شده است.