kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
استاندار:

صنایع بزرگ اصفهان به کمک کشاورزان می‌روند

استاندار اصفهان گفت: طرح استان اصفهان مبنی بر کمک صنایع استان به کشاورزان در کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی تصویب شد.
اصفهان - خبرنگار کیهان:

محسن مهرعلیزاده با بیان این که نمی‌خواهیم بپذیریم که مشکلات مربوط به کم‌آبی ربطی به خشکسالی ندارد، بیان کرد: ما کمی‌آبی داریم اما خشکسالی نداریم، هر سال مقدار آب کمتر شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال در بهترین حالت 700 میلیون مترمکعب آب داشته باشیم و این به یک سوم میزان دهه 50 رسیده است.
وی با بیان این که صنایع بزرگ اصفهان که درآمدهای خوبی دارند می‌توانند در بخشی از مدیریت مصرف آب کمک حال استان باشند، تصریح کرد:  باید شرایط سازگاری با کم‌آبی را فراهم کنیم و از همین رو کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی با ایده‌پردازی وزارت نیرو آماده و در دولت نیز تصویب شد.
مهرعلیزاده یادآوری کرد: اولین جلسه کارگروه به بررسی پیشنهاد استان اصفهان پرداخت و استان اصفهان اعلام کرده که صنایع استان آمادگی کمک به کشاورزان اصفهانی را دارد.
وی ادامه داد: در استان اصفهان نزدیک به 300 میلیون مترمکعب آب در سال مصرف می‌شود 1‍00 میلیون مترمکعب آب دائمی از پساب‌ها را می‌توانیم برای آبیاری‌ها استفاده کنیم.
استاندار اصفهان گفت: می‌توان با همین روند کاهشی آب، صنایع، آب آشامیدنی و کشاورزی مردم اصفهان را اداره کنیم و این کار شدنی است.