kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
مدیرکل بحران استانداری خوزستان:

33 درصد از اعتبار خسارت سیل سال گذشته را برگرداندیم

مدیرکل بحران استانداری خوزستان گفت: اعتبارات سیل سال گذشته 30 میلیارد تومان ابلاغ اما تخصیص آن صفر اعلام شد؛ با پیگیری جدی این اعتبار را برای اولین بار به سال جاری تنفیذ و در نهایت 33 درصد آن یعنی حدود 12 میلیارد تومان را برگرداندیم.
اهواز - خبرنگار کیهان:

«کیامرث حاجی‌زاده» در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: بیش از 12 سال است که خوزستان با پدیده ریزگردها دست و پنجه نرم می‌کند، اما متاسفانه هیچ‌گونه فعالیت کارشناسی در این زمینه صورت نگرفته بود اما پس از گرد و غبار شدید در بهمن‌ماه سال گذشته و تذکر مقام معظم رهبری دولت ورود کرد و اقداماتی در این خصوص انجام شد.
وی با اشاره به عدم پرداخت عوارض زیست‌محیطی برخی دستگاه‌ها و شرکت‌ها در استان بیان داشت: بیش از 400 هزار هکتار اراضی بیابانی و کانون‌های گرد و غبار در استان‌ خوزستان وجود داشته و حل معضل گرد و غبار در این استان حداقل پنج سال زمان نیاز دارد.
حاجی‌زاده با بیان اینکه تالاب هوارالعظیم خشک شد و هیچ سازمان و یا نهادی اعلام نکرد که این اتفاق به چه دلیل رخ داده است افزود: 10 هزار هکتار از این تالاب را به بهانه استخراج نفت خشک کردند. در حالی که می‌توانستند با استقرار تجهیزات حفاری در آب مانع این کار شوند.
وی از شناسایی چهار منطقه رانشی در استان خبر داد و گفت: چهار منطقه رانشی میراحمد دهدز، گلگیر مسجد سلیمان، شهیون دزفول و سیدنبی واقع در شوش شناسایی شده که هر کدام از آنها حداقل پنج میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده‌اند.
مدیرکل بحران استانداری خوزستان با اشاره به اینکه اعتبار 44 میلیارد و 700 میلیون تومانی مقاوم‌سازی، دو و نیم برابر شد، افزود: همچنین یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار جهت مقاوم‌سازی روستاها در برابر سیل اختصاص یافت.
حاجی‌زاده با اشاره به اینکه با کمترین میزان اعتبار، سیل‌بندهای شعیبیه شوشتر بازسازی شد، گفت: در سیل 95 نیز بالغ بر 900 میلیارد تومان خسارت به استان وارد شد.
وی گفت: بیش از 400 هزار هکتار از اراضی خوزستان به کانون‌های فوق حاد و فوق بحرانی تولید ریزگرد تبدیل شده است.