kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳

کوتاه از شهرستان‌ها

راه‌اندازی اتوبوس گردشگری
اهواز- خبرنگار کیهان: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دزفول گفت: در ایام نوروز، اتوبوس‌های گردشگری سرباز راه‌اندازی خواهند شد تا از این طریق شهر را به مسافران نوروزی نشان دهند.
حجت‌الله آرایی‌نیا اضافه کرد: همچنین با هماهنگی شهرداری قرار است یک سفره هفت‌سین روی رودخانه دز مستقر شود.
وی گفت: با هماهنگی کمیته اسکان 60 مدرسه در سطح شهرستان دزفول با ظرفیت 500 اتاق برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول دو کمپ نوروزی و نیز  باغ ویلاهای دزفول را از دیگر ظرفیت‌های اسکان دزفول در ایام نوروز برشمرد و عنوان کرد: خوشبختانه به لحاظ اسکان مشکلی برای ایام نوروز در شهرستان وجود نخواهد داشت.
پرداخت عیدی به مددجویان
تبریز- خبرنگار کیهان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی خواستار همت مردم نیکوکار این استان برای دادن 200 میلیارد ریال عیدی به 101 هزار خانواده مددجو شد.
«محمد کلامی» گفت: برای دادن 200 هزار تومان عیدی به 101 هزار خانواده مددجو 200 میلیارد ریال نیاز است.
وی گفت: امسال 3900 سری جهیزیه کامل نوعروسان کمیته امداد به آنان داده شده و 385 نوعروس در نوبت جهیزیه می‌باشند که تا پایان سال و با کمک مردم، تهیه و تحویل می‌شود.
تولید ماهی کپور
ساری - خبرنگار کیهان: مدیر کل شیلات مازندران از تولید 58 هزار و 348 تن ماهی کپور امسال در مراکز آبزی‌پروری این استان خبر داد.
وی گفت: میزان تولید انواع کپور ماهیان از 22 هزار و 224 تن در سال 87، امسال به 58 هزار و 348 تن رسیده است. رستمی، منابع تولید کپور ماهیان پرورشی در مازندران را آب‌بندان‌‌ها، مزارع پرورش ماهیان گرم‌آبی، پرورش ماهیان گرم آبی در پشت سدهای خاکی و پرورش متراکم کپور معمولی ذکر نمود و گفت: بیشترین میزان تولید کپور ماهیان در 569 قطعه آب‌بندان انجام شده است. وی افزود: در حال حاضر در 3 هزار و 18 مرکز آبزی‌پروری، 4 هزار آبزی‌پرور مشغول فعالیت هستند که گردش ریالی تولیدات آبزیان در این بخش امسال 3 هزار و 500 میلیارد ریال بوده است.
بازدید از منزل شیخ شوشتری
شوشتر - خبرنگار کیهان: سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در منزل علامه شیخ محمدتقی شوشتری در شوشتر از کتابخانه و آثار شخصی وی دیدن کرد.
وی همچنین در نشستی با مدیران انجمن‌های فرهنگی هنری شمال خوزستان در محل فرمانداری گفت: شمال خوزستان ظرفیت‌های بالایی در حوزه فرهنگی دارد که این ظرفیت‌ها باید شکوفا شوند.
سیدعباس صالحی گفت: تفاهم‌نامه‌ای 3 ساله در زمینه توجه به مسائل فرهنگی استان بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری خوزستان تنظیم شده است که اجرای مفاد این تفاهم‌نامه می‌تواند مشکلات حوزه فرهنگ و هنر را کاهش دهد.
بهره‌برداری از مدرسه خیرساز
مراغه- خبرنگار کیهان: یک باب مدرسه سه کلاسه خیرساز با مساحت 800 مترمربع و زیربنای 132مترمربع در روستای چوان علیا به بهره‌برداری رسید. مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: این مدرسه توسط خانواده مرحوم خدیجه مصحفی خیر مدرسه‌ساز در مدت یک سال احداث شده است. جلیل اسلامی افزود: برای ساخت این مدرسه یک میلیارد و 500 میلیون ریال توسط این خیر مدرسه‌ساز هزینه شده است.
ساخت مسکن ویژه سیل‌زدگان
تایباد- خبرنگار کیهان: رئیس کمیته امداد تایباد از ساخت 36 واحد مسکن ویژه مددجویان سیل‌زده شهرستان تایباد که با کمک‌های بلاعوض کمیته ساخته شده است خبر داد.
غلامرضا التفاتی گفت: این واحد در روستاهای دوغارون- حاجی‌آباد - فرمان‌آباد- اسدآباد- گوه‌آباد- آبقه- شیزن- چهاربرجی و شهرهای کاریز و مشهد تکمیل و تحویل مددجویان تحت پوشش شده است.
ساخت خانه فرهنگ
اهواز- خبرنگار کیهان: آیین کلنگ‌زنی خانه فرهنگ اهواز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. این بنا با زیربنای 2 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال با نظارت دفتر ساختمانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در 4 طبقه احداث خواهد شد. از جمله امکانات در نظر گرفته شده در این بنا می‌توان به سالن اجتماعات در طبقه همکف، کلاس‌های آموزشی و فضاهای فرهنگی اشاره کرد.
صدور ویزای فوری در فرودگاه
تبریز- خبرنگار کیهان: ویزای فوری برای اتباع حدود 180 کشور دنیا در فرودگاه بین‌المللی تبریز صادر می‌شود.
مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان شرقی گفت: اتباع این کشورها می‌توانند ویزای خود را از طریق آژانس‌های گردشگری دریافت کنند. اسماعیل بابایی راغب افزود: طبق قوانین کشور، روادید برای اتباع 11 کشور ممکن نیست و صادر نمی‌شود.
وی تصریح کرد: تلاش می‌شود امر صدور «ویزای الکترونیکی بدون الصاق برچسب روادید» در تبریز، فراهم و اجرایی شود و این امکان در حال حاضر، فقط در فرودگاه امام تهران وجود دارد.
افتتاح اتوبوس سلامت
فولادشهر- خبرنگار کیهان: طرح اتوبوس سلامت به همت شهرداری فولادشهر و با همکاری شبکه بهداشت لنجان و با حضور مردم و مسئولان شهری و استانی در فولادشهر افتتاح شد.
رئیس شبکه بهداشت شهرستان لنجان در آیین افتتاحیه طرح اتوبوس سلامت از خدمات سلامتی رایگان به کلیه گروه‌های سنی شامل کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان خبر داد.
علی وحدتی گفت: بزرگترین مشکل ما اتصال مردم با شبکه سلامت و بهداشت می‌باشد که اتوبوس سلامت به همراه مراقبین سلامت یکی از راه‌های این اتصال است. همچنین در طرح اتوبوس سلامت که قرار است به صورت هفتگی در محلات مختلف بخش فولادشهر حضور یابد برای مراجعین پرونده الکترونیکی سلامت تشکیل می‌شود.
رزمایش ترافیکی و خدمات سفر
شهرکرد- خبرنگار کیهان: «مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از برگزاری رزمایش ترافیکی و خدمات سفر در این استان خبر داد.»
عسگری سوادجانی تصریح کرد: «در سطح 9 شهرستان استان نیز ستادهای خدمات سفر شهرستانی فعال هستند.»
وی عنوان کرد: «تلاش خواهیم کرد با اجرای برنامه‌های شاد و آیینی، سفری پرنشاط و خاطره‌انگیز را برای گردشگران رقم بزنیم.»
عناوین جدید وقف
همدان- خبرنگار کیهان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: در سال 96، قریب به 90 وقف با عناوین جدیدی مثل وقف بیماران پروانه‌ای و وقف استکبارستیزی ثبت شد.
حجت‌الاسلام محمد کاروند با اشاره به اینکه در سال 96 حدود 3 میلیارد و 127 میلیون تومان در حوزه سلامت کل استان هزینه شده است گفت: از ابتدای بهمن ماه، 326 بیمار صعب‌العلاج از یک میلیون و صد تا یک میلیون و پانصد هزار تومان، کمک هزینه درمان گرفتن و در شهر همدان به 120 نفر از بیماران صعب‌العلاج، کمک شده است.
وی تشریح کرد: در استان همدان 33 بیمار پروانه‌ای شناخته شده‌اند و ما کمک‌هایی را برای درمان آنها داشته‌ایم اما حتی یک صدم از هزینه‌های آنها تأمین نشده و به حضور سایر خیرین در این عرصه نیاز است.
نام‌گذاری بلوار
طبس- خبرنگار کیهان: به دنبال رحلت عالم ربانی مجاهد نستوه حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه فقید این شهرستان شهرداری و شورای اسلامی شهر بلواری را به نام آن مرحوم نامگذاری کرد.
این بلوار از چهار راه بسیج به طرف روستای دشتفران زادگاه حجت‌الاسلام مهاجریان می‌باشد.