kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۸۲۴
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳

6 طرح عمرانی در قشم بهره‌برداری شد

شش طرح عمرانی شامل پنج اسکله و یک موج شکن روز جمعه گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی در جزیره قشم به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه آئین بهره‌برداری ازشش طرح عمرانی در قشم گفت: از شش طرح یاد شده چهار اسکله در روستاهای ساحلی کندالو، شیب دراز، گورزین و سهیلی در جزیره قشم و یک اسکله در جزیره هنگام است.
الله‌مراد عفیفی‌پور افزود: اسکله‌های فلزی شناور (پانتون) 120 سانتیمتر ارتفاع آزاد دارند و سه شناور تفریحی و مسافری به صورت همزمان قادر به پهلوگیری در آنها هستند.
وی ادامه داد: بدنه این اسکله‌های شناور با تکیه بر دانش متخصصان بومی و توانمندی مهندسان ایرانی از جنس فولاد دریایی درجه‌ای (A) ساخته شده است.
وی افزود : با هدف ارتقای سطح ایمنی سفرها و گردشگری دریایی سه اسکله پانتون دیگر در مبادی گردشگری شهرستان‌های قشم و سیریک نصب می‌شود که ارزش تمام 8 اسکله معادل 52 میلیارد ریال است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: سه فروند اسکله شناور دیگر نیز در مناطق واقع شده در میان جنگل حرا شامل بندر تاریخی لافت و روستای ساحلی طَبل در جزیره قشم و اسکله شناور گردشگری در بندرگاه خور بین‌المللی آذینی شهرستان سیریک (واقع در سواحل مکران) تا پایان فصل بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وزیر راه و شهر سازی همچنین در سفر به هرمزگان سه فروند شناور مسافری جدید هریک با ظرفیت حمل ۱۱۲ نفر را روز جمعه در بندرعباس به ناوگان مسافری دریایی این استان افزود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان دراین مراسم گفت: هزینه 120میلیارد ریال ساخت شناورهای مسافری کیهان پیشرو، اطلس پیشرو و قشم پیشرو با ظرفیت مجموع ۳۳۶ صندلی از سازمان بنادر تامین مالی شده است.
عفیفی پور افزود: این شناورها برای ترابری ایمن مسافران دریایی در مسیرهای بندرعباس – قشم – هرمز- لارک فعالیت خود را آغاز کردند.
وی ادامه داد: با الحاق این 3 فروند شناور جدید مسافری، تعداد شناورهای فعال مرکز استان هرمزگان که در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷ مشارکت دارند، از ۳۸ فروند به ۴۱ فروند و ظرفیت آن به ۴ هزار و ۳۷۲ صندلی در وضعیت فعلی افزایش یافته است.