kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۸۱۹
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
رئیس کل دادگستری مازندران:

عزم جدی در حفاظت از منابع ‌طبیعی دیده نمی‌شود

برای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی کشور از سوی مجلس و دولت برنامه جدی تدوین نشده است.
ساری- خبرنگار کیهان

حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد، رئیس کل دادگستری استان مازندران در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال اظهار داشت: سازمان منابع طبیعی حتی در زمینه‌ واریز هزینه‌های دادرسی و یا هزینه‌های کارشناسی در پرونده با مشکل مالی مواجه است و دولت تقریبا پولی برای این مسائل در نظر نگرفته است.
وی اضافه کرد: دولت و مجلس باید برای پرونده‌های مربوط به منابع طبیعی بودجه مناسب وکافی در نظر بگیرند. سازمان منابع طبیعی و نیروی انتظامی و دادگستری در حال حاضر با چنگ و دندان در حال حفاظت از منابع طبیعی می‌باشند.
رئیس دادگستری استان مازندران در ادامه عنوان داشت: در حوزه محیط‌زیست شاهد عدم برنامه‌ریزی‌ها هستیم در استان حدود 116 رودخانه وجود دارد به جرات می‌توان گفت که در هیچ‌کدام از این رودخانه‌ها قوانین زیست‌محیطی حاکم نیست یا در زمینه زباله 40 سال است که هیچ ساماندهی وجود ندارد.
وی گفت: براساس نظر کارشناسان زیست‌محیطی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات غیرطبیعی،‌ رها کردن زباله در منابع طبیعی است.
وی تصریح کرد: دادستان‌های شهرستان‌‌های ساحلی در سراسر استان‌ باید با تمام توان با ادارات منابع طبیعی همکاری ویژه داشته باشند.
وی در خصوص صید غیرمجاز در دریا گفت: دادستان‌های سراسر استان باید به طور جد با صیادانی که از تاریخ 20 اسفند 96 الی15 اردیبهشت 97 که زمان شپل‌گذاری ماهیان استخوانی می‌باشد در رودخانه‌های مشخص شده استان به صید بپردازند برخورد کنند.