kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲

مسیرهای جدید جاده هراز زیر بار ترافیک می‌رود

بیش از هشت کیلومتر از مسیرهای جدید جاده هراز که کار تعریض و چهار خطه شدن آن به پایان رسیده است در تعطیلات نوروزی امسال زیر بار ترافیک می‌رود.

این مسیرها در چهار قطعه جداگانه در طول مسیر جاده هراز از سال‌ها در دست ساخت بود که به علت شرایط ویژه زمین‌شناسی و آب و هوائی تکمیل آنها زمانبر شده بود.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت که قطعات آماده شده امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری می‌شود تا همزمان با سفرهای نوروزی زیر بار ترافیک قرار بگیرد.
عبدالله بهادری افزود: یکی از این قطعه‌های آماده بهره‌برداری در محدوده «کلرد» به «چلاو» حدفاصل کیلومتر 24 جاده هراز در مسیر تهران به آمل به طول دو و نیم کیلومتر است.
وی افزود: قطعه دوم در محدوده «سیاه بیشه» تا «لهاش» واقع در کیلومتر 35 جاده هراز به طول حدود سه و نیم کیلومتر است.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران قطعه سوم را به طول یک هزار و 100 متر در منطقه «بایجان» در کیلومتر حدود 70 جاده هراز معرفی کرد.
وی اضافه کرد: چهارمین قطعه آماده‌ بهره‌برداری به طول یک کیلومتر در محدوده «لاسم» در کیلومتر حدود 90 جاده هراز در مسیر تهران به آمل است.
بهادری هزینه اجرای این طرح‌ها را در مجموع حدود 600 میلیارد ریال اعلام کرد.
وزارت راه و شهرسازی تعریض جاده هراز را به سه اولویت شامل اولویت اول حدفاصل آمل- بایجان به طول 62 کیلومتر، اولویت دوم در محدوده آبشار تا لاسم به طول 7/5 کیلومتر و اولویت سوم نیز حدفاصل لاسم تا بایجان به طول 29 کیلومتر تقسیم کرد.
با تکمیل مسیرهای باقی‌مانده این سه اولویت، تعریض و چهارخطه کردن تمامی 101 کیلومتر جاده هراز درحوزه  استحفاظی مازندران به پایان می‌رسد.
اولویت اول و دوم در سال 96 پایان خواهد یافت.