kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲

مخزن سد رئیسعلی دلواری تنها 15 درصد آب دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: اکنون حجم آب موجود در مخزن سد رئیسعلی دلواری تنها 103 میلیون مترمکعب و تنها 15 درصد ظرفیت مخزن این سد است.

شاهپور رجایی افزود: ظرفیت مخزن سد رئیسعلی دلواری 695 میلیون مترمکعب است که اکنون 85 درصد آن خالی است.
وی اضافه کرد: ورودی آب سد در سال آبی جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته 72 درصد کاهش نشان می دهد.
رجایی یادآورشد: این سد در سال گذشته از اول مهر تا پایان بهمن ماه 115 و در سال جاری در همین بازه زمانی تنها 32 میلیون مترمکعب ورودی آب داشته است.
وی ادامه داد: همچنین خروجی آب از مخزن این سد در دوره زمانی یاد شده در سال جاری نسبت به سال گذشته 17 درصد کمتر است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر ادامه داد: آورد رودخانه‌های مند، باغان، اهرم، دالکی و شاپور در پنج ماه اول سال آبی 1397- 1396(اول مهر تا آخر بهمن ماه) معادل 157 میلیون مترمکعب توسط ایستگاه‌های هیدرومتری ثبت و اندازه‌گیری شده است.
رجایی اظهارکرد: متوسط آورد درازمدت این رودخانه‌ها در همین دوره زمانی 790 میلیون مترمکعب است که در سال آبی جاری بیشترین آورد با 60 میلیون مترمکعب مربوط به رودخانه مند (ایستگاه قنطره) و کمترین آن با هفت میلیون مترمکعب به رودخانه باغان اختصاص دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر یادآور شد: این وضعیت باعث شده تا تامین آب آشامیدنی مردم با سختی انجام و مشکلات کمبود آب روز به روز گسترده‌تر شود.
رجایی گفت: در این شرایط هرگونه برداشت آب از خطوط آبرسانی برای مصارف غیرضرور از جمله فعالیت‌های کشاورزی، فضای سبز و باغ شهرها بطور کلی ممنوع است و توجیهی برای مدارا با متخلفان وجود ندارد.